تمدید کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان ۷ استان

یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ 504 0
تمدید کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان ۷ استان بر اساس مصوبه هییت دولت، کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان 7 استان تمدید شد.

به گزارش تجارت بان،بر اساس مصوبه هییت دولت، کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استان های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سامانه‌ای (سیستمی) برای یک دوره یک ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می گردد.

 

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

 

1- واردات کالاهای اساسی ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، نهاده های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله، مغز گردو و بادام هندی و همچنین میوه های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات سال های 1397، 1398 و 1399 خود، بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه ها از جمله گواهی جی ام پی برای عرضه در شبکه توزیع کشور مجاز است.  سازمان های دامپزشکی کشور و حفظ نباتات کشور موظفند تمهیدات لازم برای بررسی سریع ارزیابی های قرنطینه ای را در مرزها تدارک ببینند.

 

2- واردات کالاهای موضوع بند (یک) این تصویب نامه توسط شرکت تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل صادرات یکدیگر در سال های 1397، 1398 و 1399 خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده می باشد.

 

3- واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکتهای تعاونی مرزنشین به سایر پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین مجاز است. 

 

4- کارتهای شرکتهای تعاونی مرزنشین و پیله وران که اقدام به درخواست ورود کالا با صلح اظهارنامه های صادراتی و ثبت آماری نموده اند برای واردات کالاهای مذکور رفع تعلیق می گردند.

 

5- در راستای تسهیل واردات اقلام مندرج در بند یک این تصویب نامه کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استانهای آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سامانه ای (سیستمی) برای یک دوره یک ساله تا پایان سال 1400 تمدید می گردد.

 

6- بازارچه های مرزی شرق کشور برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخوردار می شوند./ تسنیم

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه