برپایی 279 واحد گلخانه ای در منطقه شیخان

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ 558 0
برپایی 279 واحد گلخانه ای در منطقه شیخان در منطقه شیخان از توابع استان دهوک، 279 سالن گلخانه ای به شیوه ای مدرن برای تولید محصولات کشاورزی بر پا شد.

به گزارش تجارت بان، نجم الدین عبدالله مدیریت اداره کشاورزی منطقه شیخان در این باره به باسنیوز گفت: کشاورزان اطراف منظقه شیخان با هدف کشت انواع مختلف محصولات کشاورزی، ساخت پروژه های گلخانه ای را آغاز کردند و در حال حاضر 279 واحد گلخانه ای تاسیس شده است.


وی ادامه داد: در سال جاری جنب و جوش خوبی در حوزه کشاورزی و حمایت از کشاورزان منطقه شیخان وجود دارد؛ کشاورزان نیز در 4 فصل سال به کار کشاورزی اشتغال دارند.


مدیریت کشاورزی منطقه شیخان تصریح کرد: شیخان به یک منطقه کشاورزی مشهور است هم مردمان آن دارای تجربه بسیاری در کشاورزی هستند و هم خاک منطقه برای این کار بسیار مناسب است به ویژه برای محصولاتی مانند بادمجان، خیار، سیب زمینی، بامیه و بسیاری دیگر از محصولات کشاورزی.

 

 

منطقه شیخان اقلیم کردستان عراق

منطقه شیخان یکی از مناطق استان دهوک در کردستان عراق است و مرکز آن نیز شهرستان شیهان است. این منطقه شامل 5 ناحیه به این شرح است: اتروش (ئەتروش)، باعه دری (باعەدرێ)، زیلکان، شیحان و قصروک (قەسرۆک).

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

 

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه