افزایش 41 درصدی سوددهی یک شرکت استخراج گاز در کردستان عراق

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ 530 0
افزایش 41 درصدی سوددهی یک شرکت استخراج گاز در کردستان عراق سرویس جهان شرکت خصوصی داناگاز امارات از افزایش سوددهی فعالیت خود در اقلیم کردستان به 41 درصد خبر داده است.

به گزارش تجارت بان، به نقل از نشریه انگلیسی زبان عرب نیوز، شرکت داناگار امارات که بزرگترین شرکت گازی فعال در اقلیم کردستان است، به سهامداران شرکت اعلام کرده است که سوددهی این شرکت که در دو میدان گازی خورمور و چمچمال اقلیم کردستان فعال است، در سه ماهه اول سال جاری میلادی 41 درصد افزایش یافته و به 24 میلیون دلار سود خالص دست یافته است.

 

در بیلان سه ماه اول سال جاری داناگاز اشاره شده که این شرکت در سه ماهه اول سال 2021 در اقلیم کردستان، در کل 106 میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

پاتریک المان وارد، مدیر عامل داناگاز اعلام کرد که میزان تولید گاز طبیعی و میعانات گازی توسط این شرکت و کنسرسیوم پرل در اقلیم کردستان نیز افزایش یافته است و برای اولین بار، موانعی که بر اثر شیوع کرونا فاز توسعه میادین گازی اقلیم کردستان را متوقف کرده بود برداشته شده و با کمک دولت اقلیم کردستان عراق در حال افزایش تولید گاز طبیعی در این منطقه است.

 

این شرکت ابراز امیدواری کرده است که میزان گاز تولید شده فاز اول توسعه دو میدان گازی خورمور و چمچال حدود 250 میلیون فوت مکعب افزایش یابد. این شرکت پیش بینی کرده است با اتمام طرح های توسعه، میزان تولید گاز طبیعی به حدود 900 میلیون فوت مکعب در روز افزایش پیدا کند./ کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه