ساخت 120 هزار واحد آپارتمانی در اربیل

شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ 563 0
ساخت 120 هزار واحد آپارتمانی در اربیل مدیر کل سرمایه گذاری اربیل از صدور مجوز برای 90 پروژه ساختمانی خبر داد که شامل 120 هزار واحد آپارتمانی می شود.

به گزارش تجارت بان، سامان عرب (سامان عارەب) درباره این پروژه ها توضیح داد: سرمایه گذارانی که تصمیم دارند پروژه های خود را به مسکونی تبدیل کنند، باید 35 درصد از قیمت زمینی را که دریافت می کند بر اساس بخشنامه 578 به دولت بدهند. این مقدار پول باید بر اساس قیمت واقعی زمین محاسبه شده و سهم دولت محفوظ شود.

 

مدیرکل سرمایه گذاری اربیل گفت: مقدار هزینه ای که خریداران واحدهای آپارتمانی پرداخت می کنند تحویل سرمایه گذار نیی شود بلکه به شماره حسابی که مسئولیت آن بر عهده ما است واریز خواهد شد و باید این مقدار پول در پروژه ها هزینه شود و نه آن که در جایی دیگر مصرف شود؛ برای همین موضوع سرمایه گذار باید یک ضمانتنامه به ما ارائه دهد. این پول به صورت امانت نزد ما خواهد بود.


وی گفت: در حال حاضر برای90 پروژه مسکونی که شامل 120 هزار واحد آپارتمانی است مجوز صادر شده است که تعدادی از آنها در حال اجرا هستند و برخی دیگر نیز  از اکنون آغاز می شوند.


عرب درباره قیمت این واحدهای آپارتمانی گفت: قیمت این واحدها بر اساس متر مربع است در برخی از پروژه ها قیمت هر متر مربع از 300 دلار آغاز می شود و هر واحد 30 هزار دلار قیمت دارد در تعداد دیگری پروژه ها هم قیمت از 800 دلار شروع می شود. 


به گفته این مقام مسئول اقساط این واحدهای مسکونی 8 ساله است./kdp

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه