مدیر کل پروژه های اقلیم کردستان عراق خبر داد:

هزینه تکمیل پروژه های نیمه تمام در کرستان عراق تامین شد/ اختصاص بودجه 550 میلیون دلاری

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ 653 0
هزینه تکمیل پروژه های نیمه تمام در کرستان عراق تامین شد/ اختصاص بودجه 550 میلیون دلاری مدیر کل پروژه های اقلیم کردستان از تأمین هزینه تکمیل پروژه های نیمه تمام در کردستان عراق خبر داد.

به گزارش تجارت بان، پس از سال 2014 به دلیل بحران مالی و مشکلات اقتصادی اقلیم کردستان، اتمام بسیاری از پروژه ها متوقف شده بود. اکنون کابینه نهم دستور داده تا تعدادی از این پروژه ها را تکمیل کند.

 

مدیر کل پروژه های اقلیم کردستان اظهار کرد: با موافقت رئیس اقلیم، 550 میلیون دلار برای تکمیل 200 پروژه تخصیص یافت.

 

بر اساس اطلاعاتی که پایگاه خبری باس آن را منتشر کرده است، پس از گشایش های درآمدی و بازدیدهای میدانی، تخصیص بودجه برای پروژه ها به تصویب رسید و این ویژه پروژه هایی است که 80 تا 85 درصد آنها تمام شده است. در ابتدا 550 میلیارد دینار برای تکمیل پروژه ها اختصاص پیدا کرد و بنا شد در سال آینده ساخت آنها تکمیل شود.

 

همچنین طرح هایی برای پروژه های جدید نیز در دست اقدام است که با بهبود وضعیت اقتصادی  انتظار می رود کار اجرای آنها نیز آغاز شود.

 

زاگرس فتاح مدیر کل پروژ ها در وزارت برنامه و بودجه گفت: رئیس اقلیم موافقت خود را برای هزینه کردن جهت تکمیل پروژه های متوقف شده اعلام کرده است. در ابتدا 420 میلیون دلار برای تعدادی از این پروژه ها تخصیص یافت. بعدا نیز مقدار دیگری بودجه اختصاص می یابد. برای ا ین پروژه ها 550 میلیون دلار اختصاص یافته و اجرای آنها نیز آغاز شده است.

 

بر اساس این گزارش، با بودجه 550 میلیون دلاری اختصاص یافته، بیش از 200 پرژه توسعه ای وزارتخانه ها تکمیل می شود.

 

مجموع پروزه های تکمیل نشده از بودجه توسعه به 1377 پروژه رسیده است که بودجه لازم برای تکمیل آنها حدود 472 میلیارد دینار است. دولت از بودجه تخصیص یافته کنونی بیشترین سهم را به پروژه های سلیمانیه تخصیص داده است.

 

به گفته مدیر کل پروژه ها، 45 درصد از مجموع بودجه اختصاص یافته اخیر یعنی 249 میلیارد و 458 میلیون دینار به سلیمانیه اختصاص پیدا کرده است. این سهم برای اربیل 43.6 درصد و برای دهوک 11.2 درصد است.

 

پروژه هایی که در همه استان ها روند تکمیل شدن آنها از سر گرفته شده است، شامل ساخت سیلو، راه سازی، سد سازی، سالن ورزشی، بیمارستان، ایستگاه انتقال برق، اب و فاضلاب و غیره است.

 

انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه