معاون اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه عنوان کرد:

بررسی تاسیس کارخانه در کردستان عراق توسط سرمایه گذاران ایرانی

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ 1770 0
بررسی تاسیس کارخانه در کردستان عراق توسط سرمایه گذاران ایرانی بهره مندی از امتیازات قانون سرمایه گذاری در کردستان عراق انگیزه ای برای سرمایه گذران است.

به گزارش تجارت بان، یاسین رحیم در حاشیه نشست تجاری ایران و عراق که در روزهای 11 و 12 آذر ماه سال جاری در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: شرکت های ایرانی در حال بررسی راه اندازی واحدهای تولیدی در کردستان عراق هستند.

 

وی بهره مندی از امتیازات قانون سرمایه گذاری در کردستان عراق را انگیزه ای برای سرمایه گذران عنوان کرد. بر اساس این قانون بخشی از مالیات و تعرفه های گمرکی بخشوده می شود؛ به ویژه برای پروژه های تولیدی که منجر به رونق اقتصاد کردستان عراق شود.

 

تشکیل کمیسیون حکمیت میان بازرگانان کردستان عراق و ایران

به گزارش اتاق بازرگانی و صنایع استان سلیمانیه، یاسین رحیم در این همایش پیشنهاد داد تا یک کمیسیون حکمیت برای داوری میان بازرگانان دو طرف تشکیل شود.

 

به گفته وی این کمیسیون باید دارای اختیارات کافی باشد تا بازرگانان متخلف دو طرف را مورد بازخواست قرار دهد.

 

وی هدف از راه اندازی این کمیسیون را داوری خواند به گونه ای که بتواند برخی از شرکت های ایرانی که اقدام به صادارت محصولات بی کیفیت به کردستان عراق می کنند را مورد بازخواست قرار داده تا مردم و بازرگانان اقلیم کردستان متضرر نشوند. همچنین چنان چه یک بازرگان کردستان عراق نیز تخلفی انجام داد مورد بازخواست قرار گیرد.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه