مدیر کل ثبت شرکت های اقلیم کردستان عراق:

افزایش 63 درصدی ثبت شرکت در کردستان عراق

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ 633 0
افزایش 63 درصدی ثبت شرکت در کردستان عراق پس از پایان جنگ داعش و عبور از بحران اقتصادی، شرکت های خارجی بار دیگر به اقلیم کردستان عراق باز گشتند. تعداد ثبت شرکت ها در مقایسه با سال گذشته 63 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت بان به نقل از باس نیوز، بر اساس آمار اداره کل ثبت شرکت های اقلیم کردستان، تعداد شرکت های ثبت شده در کردستان عراق 30 هزار و 200 شرکت است. از این تعداد 27 هزار شرکت داخلی و 3 هزار و 350 شرکت خارجی هستند. همچنین بیش از 20 هزار شرکت در اربیل هستند.

 

تنها در سال جاری بیش از یک هزار و 500 شرکت به ثبت رسیده که 50 شرکت خارجی هستند.


به گفته آراس شیخ رئوف مدیر کل ثبت شرکت ها، پس از بحران اقتصادی، هر سال بر تعداد ثبت شرکت ها اضافه می شود. در مقایسه با سال گذشته ثبت شرکت در اقلیم کردستان عراق 63 درصد رشد داشته است.


به گفته این مقام مسئول ثبات امنیت، بهبود وضعیت اقتصادی، آغاز مجدد فعالیت در برخی از پروژه های استراتتژیک و مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بازسازی موصل از جمله دلایل افزایش ثبت شرکت در کردستان عراق هستند.


شیخ رئوف تعداد شعب و نمایندگی های خارجی در کردستان عراق را 3 هزار و 300 شرکت اعلام کرد. برای نخستین بار در سال 2000 اولین شرکت خارجی در کردستان عراق مجوز گرفت که متعلق به کشور ترکیه بود.


به گفته وی پس از جنگ داعش و بحران اقتصادی، بیشتر شرکت های خارجی اقلیم کردستان را ترک کردند، بازگشت دوباره آنها نشانه ای از ثبت و رونق اقتصادی در اقلیم کردستان است. 


حوزه فعالیت بیشتر شرکت های خارجی در بخش های خدمات، نفت، امنیت، حمل و نقل، نقشه کشی، پیمانکاری و ساختمان سازی است، اما شرکت های داخلی بیشتر در بخش واردات محصول فعالیت دارند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه