مدرسه دیجیتال زبان کردی راه اندازی می شود

دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ 679 0
مدرسه دیجیتال زبان کردی راه اندازی می شود جنبش زبان کردی با هدف حفظ و گسترش زبان و گویش های کردی یک موسسه دیجیتال آموزش کردی راه اندازی می کند.

به گزارش تجارت بان، جنبش زبان کردی (Hereketa Zimanê Kurdî) در حال آماده سازی دوره های زبان کردی برای تاسیس یک موسسه زبان کردی است. 

 

بنابر گزارش گازته دیوار این مدرسه زبان دیجیتال قرار است در سرار جهان خدمت رسانی داشته باشد. در مرحله اول با گویش های کرمانجی و زازا آغاز کرده و در مرحله بعدی همه گویش های کردی را پوشش خواهد داد. قرار است دوره های آموزشی این موسسه به صورت حضوری نیز انجام پذیرند. همچنین این مدرسه در نظر دارد در مراحل بعدی آموزش زبان کردی به غیر کرد زبانان را هدف قرار داده و در جهت گسترش زبان کردی بکوشد. 

 

این مدرسه شامل گروه های درسی مانند حقوق، دامپزشکی، فیزیک، ریاضیات، تاریخ، و ... به زبان کردی است. در این گروه های درسی اصطلاحات کردی تقویت شده و برای بهبود زبان در این رشته های تحصیلی گام برداشته می شود. 

 

فوزی بولگان، هماهنگ کننده جنبش زبان کردی در این باره گفت که هدف ما زنده نگه داشتن زبان کردی، بقای آن، و حفظ موجودیت آن در حوزه های مختلف علمی است. خواست اصلی ما بازگرداندن نام های کردی است که با آموزش و پرورش به زبان رسمی تغییر یافته است. 

 

درخواست برای شرکت در دوره های مدرسه دیجیتال کردی از طریق آدرس dijitaldershane2@gmail.com ارسال می شود. همچنین فعالیت های این مدرسه در آدرس توئیتر YaDigital اطلاع رسانی می شود./ کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه