حذف عوارض صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ 459 0
حذف عوارض صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق هرسال در آبان ماه عوارض صادرات سیب به این خطه برداشته می‌شود و امسال نیز از ۱۵ آبان ماه این عوارض برداشته خواهد شد که این فرصت مناسبی برای صادرکنندگان این محصول فراهم می آورد.

به گزارش تجارت بان، وحید جلالزاده نماینده مردم ارومیه و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش و حذف عوارض صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: هرسال در آبان ماه عوارض صادرات سیب به این خطه برداشته می‌شود و امسال نیز از ۱۵ آبان ماه این عوارض برداشته خواهد شد که لازم است کشاورزان از این فرصت استفاده کنند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بازارهای صادراتی سیب استان اظهار داشت: باید برای افزایش بازارهای هدف صادرات سیب استان برنامه ریزی دقیقی صورت داد تا تنها روی یک کشور به عنوان هدف صادراتی متمرکز نشویم که این خود باعث افزایش ریسک میشود و با کوچکترین مشکلی در این کشور صادرات ما نیز دچار مشکل می‌شود.

 

 جلالزاده گفت: در کنار افزایش بازارهای صادراتی تمرکز در موضوع بسته بندی و سورتینگ و صنایع تبدیلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین به کیفیت محصول تولیدی و حمل و نقل نیز باید توجه داشت که همه این موارد در کنار هم می‌تواند مشکل صادرات محصولات استان را حل کند.

 

وی با اشاره به مشکلات سیب استان و نامه نگاری صورت گرفته با وزارت جهادکشاورزی برای رفع این مشکلات خاطرنشان کرد:با توجه به این که هرساله این موضوع دغدغه مسوولان ،مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد لازم است چاره ای اندیشیده شود تا به صورت ریشه ای این مشکل رفع شود. در همین راستا در تماس با وزیر جهاد کشاورزی و نامه ای که در این باره ارسال شد به اهمیت توجه بلند مدت و برنامه ریزی هدفمند برای حل کامل این مشکل تاکید نمودم و پیرو این نامه وزیر جهاد کشاورزی دستور تشکیل کمیته دائمی برای رفع این مشکل صادر کردند./فارس

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه