وضعیت اقتصادی عراق در سال آینده چگونه خواهد بود؟

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ 976 0
وضعیت اقتصادی عراق در سال آینده چگونه خواهد بود؟ مشاور امور اقتصادی نخست وزیر عراق با ارائه شواهدی، وضعیت اقتصادی این کشور را برای سال 2022 پیش‌بینی کرد.

به گزارش تجارت بان، «مظهر محمد صالح» مشاور امور اقتصادی نخست وزیر عراق بر این باور است که با توجه به ذخیره منابع مالی زیاد به دلیل افزایش قیمت نفت، وضعیت اقتصادی عراق به صورت کلی رو به بهبود است و دیگر این کشور استقراض انجام نمی دهد.


این مقام مسئول عراقی در یک نشست خبری، گفت: لایحه بودجه سال جاری با کسری بسته شده است اما این بدان معنا نیست که دولت عراق به گرفتن وام پناه خواهد برد مشروط بر این که سطح هزینه های عمومی دولت مساوی با سطح بودجه سال 2021 باشد و قیمت هر بشکه نفت از 71 دلار پایین‌تر نیاید.


محمدصالح اظهار کرد: پیش بینی می شود منابع مالی عراق بیشتر افزایش یابد و دیگر بودجه سال 2022 بدون کسری باشد و این در صورتی است که قیمت نفت همچنان رو به بالا باشد و دیگر درآمدها نیز محقق شوند.


بیش از 90 درصد درآمدهای عراق متکی به صادرات نفت است به همین دلیل در حالت بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی، اقتصاد این عراق رونق می یابد و در غیر این صورت همچون سال گذشته، این کشور ناگزیر به گرفتن قرض های داخلی و خارجی برای تامین هزینه های خود می شود./خلک
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه