برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در نجف

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ 808 0
برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در نجف معاون استاندار نجف اشرف از برگزاری نمایشگاه تجاری ایران در آینده نزدیک این شهر خبر داد که به منظور تقویت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران، بر پا می شود.

به گزارش تجارت بان،  معاون استاندار نجف اشرف با اشاره به فعالیت نمایشگاه تجاری در این شهر گفت: برای تقویت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران به زودی این نمایشگاه برای صنایع ایران اختصاص می‌یابد که امکان حضور صنایع کاشان نیز در این نمایشگاه فراهم می شود.

 

وی آمادگی همکاری‌های شهرداری نجف اشرف و کاشان را اعلام و خاطرنشان کرد: برای همین هدف و توسعه همکاری بین این ۲ شهرداری در راس هیاتی به شهرستان کاشان سفر کرده‌ است.

 

احمد مزار عزوز مدیر شهرداری‌های استانداری نجف نیز  با اشاره به امضای تفاهم‌نامه خواهر خواندگی شهرداری‌های کاشان و نجف، افزود: این تفاهم‌نامه به امور مربوط به شهرداری‌های اختصاص دارد که مهمترین بخش آن بازیافت، پسماند و تنظیف شهر است. 

 

وی با توجه به بهره‌گیری از دانش کارشناسان و متخصصان ایرانی، اعزام افراد با تجربه و ماهر را در این زمینه به نجف اشرف خواستار شد و اظهار داشت: شهرداری نجف به سامانه‌های برقی برای بوستان‌ها و شهربازی کودکان، ایجاد فضای سبز شهری و نیروهای متخصص برای این کارها نیاز دارد.

 

مدیر شهرداری‌های استانداری نجف با بیان اینکه وسایل تخصصی برای نظافت شهر با توجه، دمای بالای هوا در شهر نجف زود از بین می‌رود از شهردار کاشان خواست دستگاه و وسایل تخصصی تنظیف را با اقلیم جغرافیایی عراق به این کشور وارد کند.

 

وی گفت: کمک‌های ایران صرفا فقط برای روزهای خاص در عراق نباشد بلکه این کمک‌ها برای تمامی روزهای سال باشد. 

 

محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با ابراز خرسندی از وجود روابط اقتصادی کاشان با شهر نجف و ظرفیت‌های خوبی که در کاشان برای گسترش روابط با نجف وجود دارد، اظهار امیدواری کرد این روابط با گام‌های جدی به توسعه صادرات منجر شود.

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت نجف در حوزه گردشگری فعالیت دارند، کاشان می‌تواند در حوزه مبادلات گردشگری تورهای سیاحتی، سلامت، و فرهنگی ارتباط خوبی را با نجف برقرار کند.

 

وی با اشاره به توانمندی‌ها دانشگاه علوم پزشکی کاشان برقرار تورهای گردشگری سلامت از نجف اشرف به این شهرستان را خواستار شد و گفت: بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز در کاشان وجود دراد که هم اکنون نیز پذیرای بیماران کشورهای عربی هستند.

 

تولایی با توجه به اینکه مجموعه صنعت گردشگری کاشان ارتباط خوبی با عراق دارد، افزود: هم اکنون نیز مردم کاشان به صورت یک روز در میان، سفرهای هوایی به کاشان دارند.

 

وی اجاره هتل‌های قصرالملوک، اسطوره و الماس نجف اشرف توسط ایرانی‌های را یادآور شد و گفت: با توجه به نزدیکی کاشان به قم، می‌توان گردشگران عراق را با محوریت کاشان که در مرکز ایران قرار دارد به سراسر  کشور هدایت کرد.

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان الیاف مصنوعی و طبیعی، میوه، آب میوه و سبزیجات، سرکه و مواد اولیه تامین آن، لوله‌های فولادی، چدنی و پلاستیکی، انواع کولرهای آبی، سیمان، داروهای گیاهی و شیمیایی، فرآوردهای گوشتی، ورق گالوانیزه انواع فولاد، فرش ماشینی، موکت و کف پوش‌های پلاستیکی را از جمله محصولات صادره شده از این شهرستان به عراق بیان کرد.

 

وی سولفات و باریت برای صنعت نفت، بنتونیت، سیم و کابل، انواع باسکول، ترازوهای بزرگ و فروشگاهی، لبنیات، شیرخشک برای صنایع غذایی، مفتول، آلومنییم، اتصالات ریخته‌گری فولادی برای صنایع آب و نفت را از دیگر کالاهای کاشان به مقصد عراق نام برد.

 

تولایی همچنین با هدف تسهیل همکاری در امور تجاری و اقتصادی شهرهای کاشان و نجف خواستار ایجاد دفتر نمایندگی در این ۲ شهر شد.

 

شهردار کاشان نیز با توجه به نیازهای این شهر و نجف اشرف، تشکیل کارگروه‌هایی در این زمینه را خواستار شد و گفت: برخی از این نیازها به کارگروه‌ متخصصان و کارشناسنان دو شهر مربوط می‌شود.

 

حسن بخشنده امنیه با بیان اینکه در حال مکانیزه کردن پسماند شهر کاشان هستیم، افزود: شهرداری کاشان تجربیاتی را در این زمینه در اختیار شهرداری نجف قرار خواهد داد.

 

 لقا علی محمد نماینده رییس شهرداری نجف، طاها صبحی مطر مدیر بخش روابط خارجی و بین‌الملل استانداری نجف، معمر منصور عبدالمحسن دستیار مدیر (معاون) بخش بین‌الملل و روابط خارجی استانداری نجف،  هاتف عبدالامیر حبیب ماضی معاون استاندار نجف اشرف را در سفر به کاشان همراهی کردند./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه