رشد 13 درصدی صادرات به عراق

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ 479 0
رشد 13 درصدی صادرات به عراق مقایسه تجارت ایران و عراق نشان می‌دهد میزان واردات در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد در وزن و ۲۸ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به گزارش تجارت بان، سید روح الله لطیفی، در خصوص آخرین وضعیت تجارت ایران و عراق گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ کل تجارت ایران و عراق ۲۵ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۸۶۰ تن به ارزش ۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۴۲ دلار بوده است.

 

سخنگوی گمرک بیان کرد: میزان صادرات به عراق در مدت ذکر شده ۲۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۸۴۲ تن به ارزش ۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۷۷ دلار بوده است.

 

وی در توضیح میزان واردات گفت: واردات در مدت ذکر شده یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷۹ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۲۶۵ دلار به ثبت رسیده است.

 

لطیفی گفت: مقایسه تجارت ایران و عراق نشان می‌دهد میزان واردات در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد در وزن و ۲۸ درصد در ارزش افزایش داشته است.

 

سخنگوی گمرک گفت: در زمینه صادرات نیز در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد در وزن و ۱۴ ونیم درصد در ارزش افزایش داشته است.

 

لطیفی گفت: در زمینه صادرات از میزان صادرات ذکر شده در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۱۵۲ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۱۹۷ دلار محصولات شیلاتی، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

 

سخنگوی گمرک گفت: دومین کشور وارداتی ما در حوزه گندم بعد از روسیه کشور عراق بوده است که در ۹ ماه ۸۷۰ هزار و ۸۶۰ تن به ارزش ۳۰۶ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۷۱۸ دلار گندم از عراق به کشور وارد شده است.

 

لطیفی تاکید کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ ذرت دامی ۴۶۶ هزار و ۵۵ تن به ارزش ۱۵۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۵۵ دلار، کنجاله سویا ۱۷۶ هزار و ۹۱۸ تن به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۱۰ هزار و ۲۳۰ دلار، جو ۱۷۳ هزار و ۳۳۵ تن به ارزش ۵۵ میلیون و ۷ هزار و ۲۰۷ دلار، روغن خام ۳۱ هزار و ۸۲۶ تن به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۱۳ دلار، شکر ۷۲ هزار تن به ارزش ۳۶ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۰۱ دلار و ۹ میلیون دلار کاغذ از عراق وارد شده است.

 

وی در انتها تاکید کرد: در جدول مقاصد صادراتی کشورمان بعد از چین، کشور عراق بوده و عراق نهمین کشور تأمین کننده کالا‌ها برای ایران است./میزان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه