محدودیت کالایی ترانزیت از مرز پیرانشهر برداشته شد

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ 532 0
محدودیت کالایی ترانزیت از مرز پیرانشهر برداشته شد مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری گفت:محدودیت کالایی ترانزیت از مرز پیرانشهر برداشته شد.

به گزارش تجارت بان، محمد جواد هدایتی درباره بازگشایی مرز زمینی عراق گفت: سفیر ایران در عراق طی دیداری با مقامات عراقی از طرف مقابل درخواست داشته تا پیگیر موضوع بازگشایی مرزهای زمینی ایران و عراق بدون صدور روادید باشند.

 

وی افزود: عراقی‌ها برای زیارت، درمان و دیگر برنامه‌ها روادید دریافت کرده و زمینی به ایران می آیند؛ لذا با توجه به توافقی که در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران توافقاتی در خصوص لغو روادید ترددهای زمینی پس از لغو ویزا برای سفرهای هوایی انجام شده بود سفیر ما در عراق از بغداد درخواست کرده تا اتباع ایرانی هم بتوانند بدون ویزا برای زیارت به عراق بروند.

 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرف عراقی اعلام کرده در اسرع وقت و با نظر مثبت این موضوع را بررسی و نتایج آن را به ایران اعلام خواهد کرد.

 

محدودیت کالایی ترانزیت از مرز پیرانشهر برداشته شد

هدایتی درباره لغو محدودیت کالاها جهت ترانزیت از مرز پیرانشهر به اقلیم کردستان عراق یادآور شد: مرز پیرانشهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و نبود دستگاه ایکس ری شاهد محدودیت‌هایی از سوی گمرک برای عبور اقلام کالایی مختلف بود که با توجه به اینکه سایر مرزهای ایران با اقلیم کردستان شامل باشماق در آذربایجان غربی و پرویز خان در کرمانشاه که محدودیت کالا برای ترانزیت ندارند درخواست شد تا این محدودیت‌ها برای مرز پرویزخان هم برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این محدودیت‌ها از مرز پیرانشهر برای کالاهای ترانزیتی برداشته شده و همه انواع کالاها می‌توانند از پیرانشهر به کردستان عراق به صورت ترانزیتی حمل شوند./مهر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه