حل مشکل صنعت طیور کردستان عراق در گرو واردات از ایران

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ 437 0
حل مشکل صنعت طیور کردستان عراق در گرو واردات از ایران به گفته رئیس این انجمن، تنها راه حل ماندگاری صنعت مرغداری در کردستان عراق، اجازه دادن به واردات از ایران برای محصولات مورد نیاز است.

به گزارش تجارت بان، «ناظم عبدالله جاف» رئیس انجمن طیور کردستان عراق خطاب به وزیر کشاورزی اقلیم کردستان، استاندار، فرماندار سلیمانیه و دیگر نهادهای ذیربط، اظهار  کرده  که تنها طی یک هفته قیمت نهاده ها 80 دلار در هر تن گران شده است.

 

به گفته وی این موضوع تهدیدی بزرگ برای تولیدکنندگان مرغ بوده و ورشکستگی آنها و توقف تولید را به دنبال دارد.

 

رئیس این تشکل صنفی گفت: کیفیت نامطلوب جوجه و گرانی قیمت ها از جمله مشکلات مهم این صنف است؛ قیمت ویتامین ها، دارو و واکسن ها با کیفیت پایین ضرر بزرگی به این صنعت وارد کرده،  مزید بر این موارد افزایش قیمت گاز نیز بر مشکلات افزوده است.

 

ناظم جاف در ادامه تاکید می کند که تنها راه حل برای ماندگاری این صنعت در اقلیم کردستان، گشودن راه واردات از جمهوری اسلامی برای واردات نهاده ها و جوجه به صورت آزادانه است چون قیمت این محصولات در ایران ارزانتر و کیفیت آنها برای پرورش دهندگان مرغ مناسب تر است.

 

در اقلیم کردستان عراق 1750 واحد پرورش مرغ با دارا بودن بیش از 2500 سالن پرورشی وجود دارد. به غیر از این موارد 500 واحد بدون مجوز نیز در حال فعالیت هستند.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه