شهر زاخو؛ پل ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ 1315 0
شهر زاخو؛ پل ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف ایران‌ خواهان استفاده از اقلیم کردستان عراق و مرزهای منطقه "زاخو" برای ترانزیت کالا به کشورهای مختلف است.

به گزارش تجارت بان، شهر زاخو؛  محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار ویژه زاخو در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: زاخو از مناطق قدیمی اقلیم کردستان در شمال عراق است و به عنوان یکی از دروازه های اصلی عراق محسوب شده و به خاطر همین ویژگیهای مهم، تجار و بازرگانان آذربایجان غربی علاقه مند برای افزایش ارتباطات تجاری با این شهر هستند.

 

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های مرزی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق افزود: استان آذربایجان غربی مرزهای خوبی در پیرانشهر و حاج عمران با اقلیم کردستان عراق دارد و می تواند  در راستای افزایش تبادلات اقتصادی با اقلیم کردستان عراق با شهر زاخو همکاری کند.

 

 

فرماندار ویژه زانخو نیز در این دیدار از درخواست معتمدیان برای ترانزیت کامیون های ایرانی به کشورهای اطراف استقبال کرد و گفت: می توانیم در زاخو برای ترانزیت کامیون های ایرانی همکاری کنیم.

 

گهدار شیخو، زاخو را منطقه ای راهبردی برای عراق دانست و گفت: اکنون روزانه حدود سه هزار تردد کامیون از هر کدام از مرزهای این منطقه با ترکیه و سوریه انجام می‌شود./خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه