بازگشایی درب سوم بازارچه مرزی تمرچین به اقلیم کردستان

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ 495 0
بازگشایی درب سوم بازارچه مرزی تمرچین به اقلیم کردستان مدیر پایانه مرز تمرچین پیرانشهر گفت: بازگشایی درب سوم بازارچه مرزی در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به اقلیم کردستان انجام گرفت.

به گزارش تجارت بان، ایرج آزادی با بیان اینکه این اقدام گام مثبتی در جهت ارتقا سطح تجارت بین دو ایران و عراق است گفت:  با بازگشایی درب سوم سرعت صادرات و واردات کالا بین دو کشور افزایش محسوسی خواهد داشت و زمان ایستایی ناوگان باری کاهش می یابد. 

 

مرز تمرچین پیرانشهر که تنها مرز رسمی ایران با شمال عراق در آذربایجان غربی است، ظرفیتی کم نظیر برای توسعه تجارت بین المللی این استان است و می‌تواند میزان صادرات از این مرز به میلیارد دلار نیز برسد.

 

این مرز که از اوایل سال ۱۳۸۷ به عنوان مرز رسمی ایران با اقلیم کردستان در شمال عراق فعالیت خود را آغاز کرده و از حدود ٨ سال پیش، این فعالیت شبانه روزی شده و در حال حاضر یکی از مرزهای فعال تجاری کشور بوده که هم در صادرات و هم در واردات، رتبه های خوبی دارد.

 

تمرچین که در فاصله ۱۳۳ کیلومتری و یک و نیم ساعته از ارومیه، مرکز آذربایجان غربی و در ۱۰ کیلومتری پیرانشهر در جنوب این استان قرار دارد و محل تردد بسیاری از بازرگانان و افرادی است که برای کار به اقلیم کردستان عراق سفر می‌کنند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه