بهره ‌برداری از ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر- تمرچین درسالجاری

پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ 391 0
بهره ‌برداری از ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده-پیرانشهر- تمرچین درسالجاری ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین امسال به بهره ‌برداری می ‌رسد.

به گزارش تجارت بان، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی در جلسه بررسی طرح احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین درفرمانداری شهرستان پیرانشهر گفت: امسال ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر- تمرچین در بخش ورودی پیرانشهر تا گردنه کولیج توسعه یافته و به بهره ‌برداری خواهد رسید.

 

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: عملیات اجرایی در ۲۳ کیلومتر از مسیر ۶۰ کیلومتری بزرگراه نقده-پیرانشهر آغاز و برنامه ‌ریزی شده روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

 

حمزه لو، با اشاره به اینکه درحال حاضرتوسعه و بهسازی دو کیلومتر از این طرح به پایان رسیده است، گفت: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر به طول دو کیلومتر و ۵۰۰ متر نیز که موجب رفع معضلات ترافیکی و سهولت تردد شده در سال گذشته اجرا شده است.

 

وی تصریح کرد: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر بخشی از بزرگراه نقده-پیرانشهر- تمرچین است که شبکه حمل‌ و نقل بین‌المللی در مسیر پایانه مرزی تمرچین با پایان این طرح ارتقا یافته و ناوگان سنگین حمل و نقلی به این سمت سوق می ‌یابد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی، با بیان اینکه اهمیت بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهر-تمرچین به اقتصادی شدن زیرساختهای حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین و مرز مشترک استان با عراق بر می‌گردد،اضافه کرد: پایانه مرزی تمرچین تجارت دو کشور ایران و عراق را رونق می ‌بخشد و نقش کلیدی در توسعه جنوب استان دارد.

 

در این جلسه مقرر شد از تمامی فرصتهای تأمین منابع مالی به ویژه در مصوبات شورای برنامه‌ ریزی شهرستان برای تکمیل پروژه‌ های راهسازی استفاده شود./خبرگزاری صدا و سیما 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه