پیش بینی قیمت دلار در عراق

جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ 621 0
پیش بینی قیمت دلار در عراق یک کارشناس حوزه اقتصادی عراق، دلایل افزایش نرخ دلار در بازارهای این کشور را تشریح و روند قیمتی آن را تا 10 روز آینده ارزیابی کرد.


به گزارش تجارت بان، «مصطفی حنتوش»، کارشناس عراقی حوزه اقتصاد به رسانه ها گفت: آمریکا 5 بانک عراقی را به دلیل معامله با دلار، تجارت های بزرگ و معامله بازرگانان با این بانک‌ها را در لیست تحریم ها قرار داد.

وی ادامه داد: هنگامی که تحریم روی این بانک ها اعمال و از خرید و فروش دلار آنها جلوگیری شد؛ بازرگانان برای تامین نیازهای دلاری خود به سمت بازار و دیگر بانک ها سوق پیدا کردند؛ که این عوامل موجب افزایش قیمت دلار در عراق شد.

حنتوش اظهار کرد: بانک مرکزی عراق اقدامات مناسبی برای حل این مشکل انجام داده است و تصمیم دارد مقدار بیشتری دلار به بازار تزریق کند. با این روند در مدت 10 روز آینده قیمت دلار در بازار تثبیت خواهد شود و به نرخ‌های پیش، یعنی هر 100 دلار به 148 هزار دینار خواهد رسید.

این اظهارات در حالی است که قیمت دلار در چند روز اخیر در عراق روند صعودی داشته است و در آخرین روز هفته کاری گذشته (پنجشنبه 17 آذر 1401)، هر 100 دلار آمریکایی با 150 هزار و 400 دینار معامله شد./اتاق بازرگانی سلیمانیه

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه