قیمت سکه و تاثیر تنش های سیاسی

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ 196 0
قیمت سکه و تاثیر تنش های سیاسی قیمت سکه روز گذشته در حالی تحت تاثیر دلار افزایشی شد که شاهد شوک تنش‌های سیاسی ایران با آذربایجان هستیم.


به گزارش تجارت بان، فشار خریداران سکه در دومین روز هفته به بازار زیاد شد. بررسی‌های نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته وارد کانال ۲۴ میلیون تومان شده بود.

ورود سکه به کانال ۲۴


در سایت اتحادیه آمده نرخ سکه امامی روز یکشنبه تا ۲۴ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان بالا رفته و در واپسین ساعات معاملات دیروز در محدوده ۲۴ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان به فروش رسید.

روز شنبه قیمت سکه در محدوده ۲۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان به کار خود پایان داده بود.

تاثیر یک انفجار در بازار دلار و سکه


از نگاه فعالان بازار دلیل اصلی افزایش قیمت سکه در روز گذشته ناشی از رشد قیمت دلار بود. این دسته از معامله گران مدعی شدند که حادثه اصفهان در نوسانات بازار ارز تهران بی‌اثر نبوده است.

شب گذشته ادعا‌های تازه‌ای درباره حادثه اصفهان منتشر شد. وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و منابع آگاه مدعی شد که اسرائیل تاسیسات اصفهان را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

قیمت دلار در معاملات شبانه چند؟


برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی رشد کرد. برخی از فعالان بازار می‌گفتند در صورتی که این ادعا درست باشد و نرخ دلار در روز جاری بالا برود این امر ممکن است موجب تقویت هیجانات خریداران شود و به تبع قیمت سکه امامی به سمت نیمه کانال ۲۴ میلیون تومان خیز بردارد.

با این حال عده‌ای دیگر از معامله گران با اشاره به سیگنال جدید قطر به تهران درباره پیام آمریکا به ایران می‌گفتند تا روشن شدن جزئیات پیام و عکس العمل ایران نسبت به این پیام برخی از سکه بازان بی گدار به آب نخواهند زد و با احتیاط دست به خرید و فروش خواهند زد.
منبع: اقتصاد 24

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه