نمایشگاه توانمندی‌های ایران در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ 283 0
نمایشگاه توانمندی‌های ایران در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران مهرماه امسال در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت بان به نقل از فارس، «بختیار خلیقی» در کارگروه توسعه صادرات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در تقویم پیشنهادی برگزاری نمایشگاه‌ها توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای سال 1402 در بخش‌های آرد و نان، گل و گیاه، تولیدات سنتی استان‌ها، صنعت و معدن و موارد دیگر تدوین شده است.

وی افزود: در راستای اجرای بند 2 مصوبات دومین جلسه کمیته فنی و کارشناسی نمایشگاه‌های تخصصی استان کردستان، موضوع تصمیم‌گیری در خصوص تفویض اختیار کارگروه توسعه صادرات استان مبنی بر تصویب تقویم نمایشگاهی به کمیته فنی و کارشناسی ارائه شد و انتخاب مجریان نمایشگاهی بومی و غیربومی، برنامه‌های محتوایی و سایر أمور مرتبط به نمایشگاه‌های تخصصی استان برای تسریع و تسهیل در اجرای تقویم نمایشگاهی انجام گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: موضوع برگزاری نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های استان کردستان در اقلیم 2 سال قبل در کارگروه توسعه صادرات استان مطرح شد و با توجه به پیگیری‌های اتاق بازرگانی با برگزاری این نمایشگاه توسط اتاق موافقت شد.

خلیقی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر استاندار به اقیلم کردستان پیگیری و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این نمایشگاه به صورت کشوری مهرماه امسال در اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه دیگری در اربیل کردستان عراق خبر داد و افزود: اتاق بازرگانی در حال حاضر نمایشگاه دائمی ایران را در سلیمانیه دارد، اما سال‌های زیادی است از آن استفاده‌ای نشده است.

وی با بیان اینکه گزارش تصویری میزان پیشرفت نمایشگاه دائمی و بین‌المللی سنندج سال گذشته در حضور استاندار ارائه شد، گفت: یک سوله از 3 سوله از این نمایشگاه تمام شده و تنها غرفه‌آرایی آن باقی مانده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: براساس میزان پیشرفت فیزیکی سالن‌های این پروژه تا پایان امسال اتمام و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت نمایشگاهی قرار خواهد گرفت.

خلیقی در مورد وضعیت زیرساخت‌ها و مشکلات موجود در مرز هم عنوان کرد: مرز سیرانبند بانه تنها بازارچه مرزی رسمی فعال در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه تایید بازارچه بانه به عنوان بازارچه رسمی از سوی طرف عراقی به شرط تامین زیرساخت‌ها خواهد بود، گفت: مشکلاتی در نقاط مرزی وجود دارد که در این جلسه از سوی فرمانداران شهرستان‌ها مطرح شده و امیدواریم ظرفیت لازم برای رفع این مشکلات مهیا شود.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه