اعلام ممنوعیت‌های تردد ترافیکی در اربعین / ادامه محدودیت‌ها تا ۲۰ شهریور

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ 252 0
اعلام ممنوعیت‌های تردد ترافیکی در اربعین / ادامه محدودیت‌ها تا ۲۰ شهریور مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت‌های تردد را در محورهای استان‌های مرزی و بعضی دیگر از استان‌ها در مسیر اربعین را اعلام کرد.

به گزارش تجارت بان، این مرکز اعلام کرد: طبق جدول محدودیت‌های ترافیکی، تردد تمامی کامیون و تریلرها از ساعت ۷ صبح روز جمعه سوم شهریور تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۷ شهریور ماه در محور اهواز، خرمشهر و بالعکس استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

البته خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد کنند.

همچنین تردد تمامی اتوبوس‌ها از ساعت ۷ روز جمعه ۲۷ مردادماه تا ساعت ۷ روز جمعه ۱۷ شهریور در محور هفتگل، باغملک، ایذه، دهدز، شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز، اندیمشک، خرم آباد، الیگودرز، اصفهان، شهرکرد و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

این محدودیت به استثنای اتوبوس‌های اعزامی از مبدا استان چهارمحال و بختیاری که با ارائه لیست ناوگان مربوطه به پلیس راه استان خوزستان و رعایت کلیه مقررات ایمنی و ترافیکی مجاز به عبور از این مسیر هستند.

طبق جدول محدودیت‌ها تردد همه تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ صبح جمعه ۲۷ مردادماه تا ساعت ۷ صبح دوشنبه مورخ ۲۰ شهریور از محورهای منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام، ایلام – ملکشاهی - مهران و ایلام – مهران ممنوع می‌باشد.

علاوه بر این، از ۲۷ مرداد لغایت پایان طرح یعنی ۲۰ شهریور اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای تمامی خودروها در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران به توجه به شرایط ترافیکی و بنابر صلاحدید مأمورین در محل صورت خواهد گرفت، اطلاع رسانی لازم در همان زمان انجام خواهد شد.

استان لرستان نیز با محدودیت ترافیکی مواجه خواهد بود و رفت و آمد تمامی تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از هفت صبح پنجشنبه ۹ شهریور تا هفت صبح ۱۵ همان ماه از محور خرم آباد کوهدشت پلدختر و بالعکس ممنوع است و مسیر آزادراه خرم‌آباد پل زال به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

تردد تمامی تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۷ مرداد تا صبح شنبه ۱۸ شهریور در محور اسلام‌آباد غرب - پلدختر، حمیل – سرابله، اسلام آباد - قصر شیرین و بالعکس در استان کرمانشاه ممنوع است.

همچنین عبور و مرور تمامی تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 روز جمعه ۲۷ مرداد تا صبح شنبه ۱۸ شهریور در محور کمربندی سرپل ذهاب – قصر شیرین (ریخک) ممنوع بوده و محور قدیم سرپل ذهاب–قصر شیرین (قره بلاغ) به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌گردد.

تردد تمامی ناوگان مسافری (اتوبوس و مینی بوس) از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه الی ساعت ۲۴ روز دوشنبه بیستم شهریور از محورهای بین استانی اهرم، بوشکان و فراشبند، محور ساحلی بوشهر–گناوه، محور ساحلی بوشهر – دیر و محور اهرم - برازجان و بالعکس ممنوع است.

پلیس راهور اعلام کرد که در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغی، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نیز اعمال خواهد شد.

 علاوه بر محدودیت‌های پیش بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین، در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌ها به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه