مشکلی تازه در مرز پرویزخان برای کامیون داران ایرانی

شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ 0
مشکلی تازه در مرز پرویزخان برای کامیون داران ایرانی اخیرا در بخش ایران مرز پرویزخان یک اتاقک با حضور پرسنل عراق برپا شده است که از کامیون داران برای صدور مجوز ورود به اقلیم کردستان 15 هزار دینار دریافت می کند.


به گزارش تجارت بان، موضوع دریافت 15 هزار دینار از سوی عراق از کامیون های حامل بار صادراتی موجب اعتراض و نارضایتی رانندگان ایرانی را فراهم آورده است.

یکی از رانندگانی که به او اجازه ورود به اقیم کردستان داده نشده است در این باره گفت: یک اتاق در سمت مرز ایران دایر شده است و برای آن که به رانندگانی که از سمت ایران حامل بار هستند اجازه ورود به اقیلم کردستان عراق داده شود، 15 هزار دریافت می کند. این موضوع موجب نارضایتی رانندگان ایرانی شده است.

وی در همین ارتباط گفت: اکنون حدود 500 تا 600 راننده ایرانی مرز پرویز خان هستند که تعدادی از آنها اقدام به بارگیری کرده اند.

این راننده اظهار کرد که این اتاقک در سمت مرز ایران برقرار شده و کارمندان عراقی در آن حضور دارند.
یک مسئول مرز پرویزخان در بخش اقلیم کردستان در گفت و گویی با رسانه شارپرس اظهار کرد: این موضوع از سوی دولت مرکزی عراق و بدون اطلاع دولت اقلیم کردستان انجام صورت گرفته و در بخش ایرانی مرز پرویزخان انجام می شود.

وی گفت: این موضوع یک توافق میان ایران و دولت مرکزی عراق است و مسئولان اقلیم کردستان از این مسئله اطلاعی ندارند. چنانچه این مشکل دردسرساز شود احتمال می رود تا تعطیلی کامل مرز پیش رویم.

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه