اعمال تدابیر سخت گیرانه در مرز کردستان عراق با ترکیه

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ 691 0
اعمال تدابیر سخت گیرانه در مرز کردستان عراق با ترکیه پس از شیوع ویروس کرونا، اکنون افرادی که در تاریخ مشخص به چین و ایران سفر کرده اند برای تردد از دروازه ابراهیم خلیل، شرایط دشواری پیش روی دارند.

به گزارش تجارت بان، مسئولان دروازه ابراهیم خلیل با اداره بهداشت دهوک تصمیم گرفتند تا برای پیشگیری از ویروس کرونا، همه ماشین های حامل بار و شخصی، بررسی و آزمایش شوند. همچنین چند راهکار دیگر در همین خصوص اتخاذ شد.

 

حمزه محمد علی مسئول اطلاع رسانی اداره بهداشت دهوک در این باره توضیح داد: برای مقبله با ویروس کرونا چند راهکار در پیش گرفته شده است. از این پس هر فردی که دارای شناسنامه عراقی باشد و از 14 ژانویه 2020 به چین سفر کرده و یا از 5 آوریل 2020 به ایران رفته باشد، از سوی تیم پزشکی مرزی با روش علمی به بیمارستان انتقال داده شده و آزمایش های لازم از او گرفته خواهد شد. در صورت اطمینان از مبتلا بودن فرد به کرونا، در اتاق ویژه تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرد.


به گفته وی در صورت عدم اطمینان به مبتلا بودن فرد به کرونا، وی به یک هتل مخصوص اعزام شده و به مدت 14 روز قرنطینه شده و تحت نظارت پزشکی قرار خواهد گرفت. پس از آن فرد می تواند هم وارد کردستان عراق یا ترکیه شود. تا کنون در اقلیم کردستان و ترکیه مواردی از ابتلا به ویروس کروونا گزارش نشده است.


وی اظهار کرد: یک تیم پزشکی ویژه با لباس های مخصوص و تجهیزات به صورت شبانه روزی در مرز ابراهیم خلیل حضور داشته و راهکارهای لازم را اجرایی می کنند. همه ماشین های شخصی و باری نیز مورد آزمایش و بررسی قرار خواهند گرفت.


همچنین بروشورهایی با هدف مقابله با ویروس کرونا به چهار زبان کردی، ترکی، عربی و انگلیسی بین پرسنل و مردم در استان دهوک منتشر شده است./ دواروژ

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه