فهرست حدود 80 کالای مشمول تامین ارز از محل صادرات و واردات

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0
فهرست حدود 80 کالای مشمول تامین ارز از محل صادرات و واردات فهرست کالاهای وارداتی و صادراتی که در حال حاضر مشمول تأمین ارز از محل واردات در صادرات، اعلام شد.


به گزارش تجارت بان بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت؛ تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تامین ارز  از محل "واردات در مقابل صادرات خود و غیر" اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفا از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر می‌باشد.

به عنوان مثال واردات موز صرفا از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تامین ارز واردات موز، الزاما باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه گردد، در غیر این صورت امکان تامین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تامین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهادکشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهادکشاورزی ارسال می‌شود. پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «ردشده براساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

برای مشاهده فهرست کالاهای وارداتی و صادراتی که در حال حاضر مشمول تأمین ارز از محل واردات در صادرات هستند، اینجا را کلیک کنید.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه