تلاش اقلیم کردستان برای برقراری تبادلات تجاری با ترکیه

یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ 591 0
تلاش اقلیم کردستان برای برقراری تبادلات تجاری با ترکیه پس از آن که ترکیه مرزهای هوایی و زمینی خود را با عراق بست، اکنون مسئولان اقلیم کردستان در تلاش هستند تا بار دیگر روابط تجاری با ترکیه از سر گرفته شود.

به گزارش تجارت بان، پس از انتشار اخباری مبنی بر متوقف شدن فعالیت های بازرگانی در مرزهای مشترک اقلیم کردستان و ترکیه، دولت کردستان عراق اعلام کرد که تمام تلاش های خود را برای برقراری مجدد فعالیت های تجاری با ترکیه به کار گرفته است.

در اطلاعیه وزارت داخلی اقلیم کردستان آمده است: تلاش می شود تا تبادلات تجاری در مرزها بر اساس راهکارهای بهداشتی از سر گرفته شود. بر این اساس  به شهروندان اقلیم کردستان اطمینان داده می شود که مسئولان دولتی از هیچ تلاشی برای رفع این مشکلات فرو گذار نخواهند کرد تا این موضوع تاثیری بر تجارت و بازار کردستان عراق نداشته باشد. 

لازم به ذکر است امروز رسانه های ترکیه از توقف تمام پروازها و ترددهای زمینی ترکیه به عراق و اقلیم کردستان خبر داده بودند. اطلاعیه وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق گویای این موضوع است که محدودیت ایجاد شده، تبادلات تجاری را نیز در برگرفته است. 

تصمیم اخیر ترکیه به صورت کلی درباره کشور عراق برای مقابله با ویروس کرونا گرفته شده است. تلار فایق مدیر فرودگاه اربیل در این باره به پایگاه اطلاع رسانی دواروژ گفت: هم اکنون، ترکیه  تمام ترددها را با عراق و اقلیم کردستان متوقف کرده است.  پروازها به این کشور از جمله به شهرهای بغداد، بصره، نجف، سلیمانیه و اربیل از هر دو سمت توسط ترکیه لغو شده است. خط پیگاسوس نیز تا اواسط ماه مارس پروازهای خود را به کردستان عراق تعطیل کرده است. 

کانال تلگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه