کاهش 60 درصدی درآمد گمرک اقلیم کردستان

یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 565 0
کاهش 60 درصدی درآمد گمرک اقلیم کردستان بنا به اعلام مدیرکل گمرک اقلیم کردستان، با وجود باز شدن همه گذرگاه های مرزی برای فعالیت های بازرگانی، اما درآمد گمرک 50 تا 60 درصد کاهش پیدا کرده است. به گفته مسئولان این کاهش درآمد، بیش از یک دلیل دارد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سامال عبدالرحمان مدیر کل گمرک اقلیم کردستان با بیان این که درآمد گمرک در اقلیم کردستان بیش از 50 درصد کم شده است گفت: با وجود گشایش همه مرزهای گمرکی اما درآمدهای این بخش 50 تا 60 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: این کاهش درآمد بیش از یک دلیل دارد، یکی از دلایل اصلی آن این است که مردم در حال حاضر بیشتر مواد غذایی و نیازمندی های بهداشتی و شوینده را خریداری کرده و از خرید کالاهای غیر ضروری خودداری می کنند.

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر موارد فوق، کارگاه ها در مقایسه با گذشته کمتر فعالیت دارند بنابراین درآمدهای گمرک کاهش پیدا کرده است.

به دلیل انتشار ویروس کرونا، اقلیم کردستان در مدت اخیر همه مرزهای غیر رسمی را تعطیل کرد، اما گذرگاه های بین المللی برای واردات کالا به ویژه مواد غذایی و شوینده ها به اقلیم کردستان فعال بودند.

بر اساس این گزارش، پس از کاهش تبعات ویروس کرونا، دولت اقلیم کردستان همه مرزهای غیر رسمی و بین المللی را برای تبادلات تجاری باز کرد.

کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران 3 مرز رسمی و 5 مرز غیر رسمی دارد. در چند روز اخیر وزارت دارایی همه مرزهای غیر رسمی با ایران را باز مرد.

نصرالله رشنودی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت های تجاری میان اقلیم کردستان و ایران پس از شیوع ویروس کرونا به شبکه تلویزیونی روداو گفت: در برخی از مرزها روزانه بیش از 700 کامیون حامل بار عبور می کنند و در برخی مرزها این تعداد کمتر است.  

 

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه