درخواست سازمان گردشگری اقلیم کردستان برای از سرگیری فعالیت های این بخش

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ 797 0
درخواست سازمان گردشگری اقلیم کردستان برای از سرگیری فعالیت های این بخش سخنگوی سازمان گردشگری اقلیم کردستان با اشاره به خسارات شدید وارده به این حوزه به دلیل بحران شیوع کرونا و ممنوعیت ورود گردشگر، خواستار از سرگیری فعالیت های این حوزه و لغو ممنوعیت ها شد.

به گزارش تجارت بان، نادر روستی اعلام کرد که حوزه گردشگری پس از بحران شیوع کرونا دچار آسیب و خسارات مالی جدی شده و به ویژه هتل ها میهمان پذیرها و مکان های گردشگری و رستوران ها دچار بیشترین ضرور و زیان شده اند، زیرا ورود گردشگران از تمامی مبادی مرزی اقلیم کردستان، در چارچوب راهکارهای مقابله با شیوع کرونا، ممنوع شده است.

 

سخنگوی سازمان گردشگری اقلیم کردستان افزود که بیکاری گسترده در حوزه گردشگری اقلیم روی داده و بخشی از امکان گردشگری و هتل ها اعلام ورشکستگی کرده اند و این ضرر و زیان ادامه دارد و رو به افزایش است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم علیرغم ممنوعیت ورود گردشگر و محدودیت های تردد میان استان های اقلیم و دیگر استان عراق، آمار شیوع کرونا رو به افزایش است؛ تاکید کرد که کرونا در همه جای دنیا شیوع یافته و ممنوعیت تردد و لغو فعالیت های تجاری و گردشگری راه مقابله با این بیماری نیست و بلکه باید تردد و ورود گردشگر و دیگر فعالیت ها مشروط بر تشدید و رعایت کامل تدابیر سلامتی و پروتکل های بهداشتی و  حفاظت شخصی، عادی سازی شود.

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت از سرگیری فعالیت های گردشگری در اقلیم و لغو ممنوعیت ورود گردشگران، اعلام کرد که اگر تردد گردشگران به صورت مرحله به مرحله و کنترل شده از سر گرفته نشود، صنعت گردشگری در اقلیم سقوط کرده و به ورشکستگی کامل رسیده و نابود می شود.

 

همچنین هشدار داد که زیان به صنعت گردشگری و ورشکستگی آن موجب تشدید بحران اقتصادی در اقلیم و افزایش تورم و مشکلات مالی خواهد شد.

 

 این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به سرعت در حال افزایش است و طی یک روز 677 مورد جدید ابتلا شناسایی شده و آمار ابتلا به 20 هزار و 2 مورد و میزان و مرگ و میر نیز به 712 مورد رسیده است.

منبع:کردپرس به نقل از سایت خبری زمن

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه