مدیر پایانه‌ مرزی باشماق مریوان، تشریح کرد:

آخرین شرایط مسافرت به اقلیم کردستان از مرز باشماق

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ 2079 0
آخرین شرایط مسافرت به اقلیم کردستان از مرز باشماق مدیر پایانه‌ مرزی باشماق مریوان گفت: مسافران دارای شرایط خاص همچون تجار و بازرگانان و افرادی که اقامت اقلیم را دارند، مجاز به تردد از مرز باشماق مریوان هستند.

به گزارش تجارت بان، افشین شعبانی، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع استان کردستان محدودیت و ممنوعیت تردد مسافر در مرز بین‌المللی باشماق مریوان ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی همچنان از ورود برخی افراد به کشور خود از مرز باشماق ممانعت می‌کند، اضافه کرد: افرادی با شرایط خاص همچون داشتن اقامت و با تاییدیه کنسولگری و همچنین تجار و بازرگانان می‌توانند از این مرز وارد اقلیم کردستان عراق شوند.

 

مدیر پایانه‌ مرزی باشماق مریوان با اشاره به اینکه طرف عراقی از مسافران ورودی و خروجی از مرز باشماق آزمایش کرونا می‌گیرد، افزود: هزینه آزمایش کرونا برای هر مسافر از مرز باشماق مریوان حدود ۱۲ میلیون ریال است که توسط طرف عراقی دریافت می‌شود.

 

وزارت داخلی حکومت اقلیم‌ کردستان عراق ۲۵ تصمیم جدید در شرایط خاص کرونایی در این منطقه را اعلام کرد که دو گذرگاه حاج‌عمران (تمرچین) و باشماق از اول مرداد بر روی اتباع اقلیم‌ کردستان که در ایران گرفتار شدند و قادر به بازگشت نبودند بازگشایی شد تا صرفا اتباع هر کشور به مبدا باز گردند.

 

همچنین دانشجویان، بیماران و یا کسانی که نیاز به درمان و یا پیوستن به خانواده در ایران دارند نیز می‌توانند با ارائه درخواست و بعد از تایید نهایی به ایران سفر کنند.

 

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است./ ایرنا

 

  کانال تلگرام تجارت بان

 

بیشتر بخوانید: 

آخرین تصمیم اقلیم کردستان درباره مرزها، مسافرت به اقلیم کردستان و تردد میان استان ها

در دوره کرونا، چطور به اقلیم کردستان عراق صادرات کنیم؟ + لینک ثبت نام سمینار آنلاین

پایان خبر/ 

 

امتیاز مطلب: 50%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه