فعالیت های بازرگانی در اقلیم کردستان در حال بازگشت به روال عادی

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ 1076 0
فعالیت های بازرگانی در اقلیم کردستان در حال بازگشت به روال عادی به گفته سخنگوی اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان، فعالیت های تجاری در کردستان عراق در حال بازگشت به روال عادی است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، کاروان سورچی درباره وضعیت فعالیت های تجاری در اقلیم کردستان توضیح داد: بنا به دلایلی فعالیت بازرگانی در چند بخش آغاز شده و در حال برگشت به روال قبلی است.


سخنگوی اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان، گفت: پس از طرح این موضوع که دولت مرکزی عراق ماهیانه مبلغی از بودجه را به حساب کردستان عراق واریز می کند که مقدار آن 320 میلیارد دینار است، این موضوع سبب شده تا فعالیت در بازار شکل بگیرد و اعتماد به مردم بازگردد.


وی همچنین اظهار داشت: سفر گردشگران از جنوب و مرکز عراق به اقلیم کردستان از جمله دلایل دیگر است که موجب جنب و جوش در بازارهای کردستان عراق شده و روزانه تعداد زیادی مسافر وارد اقلیم کردستان می شوند که نیز موجب رونق اقتصاد اقلیم کردستان می شود.


سورچی تصریح کرد از هفته گذشته تحرکات در بازار مسکن شکل گرفته و این موارد موجب امیدواری شده است که در آینده فعالیت های بازرگانی به روال گذشته بازگردد.


پس از انتشار ویروس کرونا و تعطیلی برخی از حوزه های بازرگانی و همچنین ممنوعیت سفر، تبادلات تجاری در مرزها نیز کاهش یافت. به همین علت تعداد زیادی شغل خود را از دست داده و چندین حوزه نیز با بحران مالی روبرو شدند؛ اما در حال حاضر نشانه هایی از بازگشت فعالیت های تجاری به روال گذشته مشاهده می شود/باسنیوز

پابان خبر/

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه