دو برابر شدن فعالیت های تجاری در اقلیم کردستان

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ 851 0
دو برابر شدن فعالیت های تجاری در اقلیم کردستان به گفته سخنگوی دولت اقلیم کردستان، فعالیت بازرگانی در کردستان عراق به چند دلیل، صد در صد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، فتحی مجید سخنگوی وزارت بازرگانی دولت اقلیم کردستان در این باره اظهار داشت: پس از باز شدن راه ها و فراهم کردن زمینه مساعد برای بازرگانان، فعالیت های تجاری روز به روز در اقلیم کردستان در حال بهبود و رو به افزایش است.


وی گفت: اکنون مانند گذشته تردد تجار دشوار نبوده و آنها به سادگی می توانند رفت و آمد داشته باشند، در این زمینه با بازرگانان اقلیم کرستان همکاری لازم صورت می گیرد و این نیز یکی از دلایل اصلی بهبود فعالیت های تجاری است.


به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر فعالیت های بازرگانی در مقایسه با ماه های گذشته، 100 درصد افزایش یافته است و اگر به همین روال پیش رود، در آینده بسیار بهتر نیز می شود.


فتحی مجید درباره دیگر دلایل بهبود فعالیت های بازرگانی در اقلیم کردستان توضیح داد: از جمله علت های این موضوع به وضعیت اقلیم کردستان باز می گردد که دارای ثبات بوده و همچنین کردستان عراق با بغداد در حال رسیدن به توافق هستند، این نیز به بهتر شدن بازار کمک کرده است.


سعید گفت: چنان چه با بغداد توافق حاصل شود، وضعیت از شرایط کنونی هم بسیار بهتر خواهد شد، چون بار دیگر شرکت های خارجی برای فعالیت های تجاری به کردستان عراق روی می آورند، در حال حاضر هم تعداد خوبی از این شرکت ها وارد اقلیم کردستان شده اند./ kdp
پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه