اجرای پروژه راه ابریشم در عراق و اهمیت بندر فاو

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ 740 0
اجرای پروژه راه ابریشم در عراق و اهمیت بندر فاو عراق به یکی از مراکز مهم پروژه بین المللی راه زمینی و آبی ابریشم که دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل خواهد کرد، تبدیل می شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که این کشور به مرکز اجرای پروژه راه ابریشم به عنوان یک مسیر بازرگانی که از بسیاری کشورها عبور خواهد کرد تبدیل خواهد شد.

 

ناصر حسین شبلی وزیر حمل و نقل عراق در یک نشست خبر گفت: عراق به یکی از مراکز مهم پروژه بین المللی راه زمینی و آبی ابریشم که دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل خواهد کرد، تبدیل می شود.


وی همچنین اظهار کرد: در صورت پایان یافتن پروژه بندر فاو و امضای قرارداد پروژه در روزهای آینده با شرکت مجری، عراق بخشی از این پروژه می شود.
وی گفت: عراق نقطه ثقل این پروژه است که چین بر روی آن فعالیت دارد، با این پروژه آسیا به اروپا و بندر فاو به ترکیه متصل می شود. همچنین یک خط ارتباطی از پاکستان به سمت فاو  از راه دریا پایه ریزی می شود؛ سپس با خط راه آهن به اروپا وصل می شود.


وززیر حمل و نقل عراق گفت: اجرای این پروژه، هزاران فرصت شغلی را مهیا می کند و درآمد آن با نفت برابری خواهد کرد، چون بندر فاو یک نقطه مهم است./خندان
پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه