درآمد گردشگری 12 سال کردستان عراق به یک میلیارد دلار رسید

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ 746 0
درآمد گردشگری 12 سال کردستان عراق به یک میلیارد دلار رسید طی 12 سال، درآمد گردشکری اقلیم کردستان به یک میلیارد و و 30 هزار دلار رسیده است. هر گردشگر به طور میانگین 300 دلار هزینه می کند.

سرویس ترجمه تجارت بان:  بنا به اظهار سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق، بیش از 3 هزار نقطه گردشگری در کردستان عراق وجود دارد که شامل مواردی مانند؛  اقامتگاه، رستوران، مکان های طبیعی، تاریخی و... می شود.


بر اساس این گزارش 625 هتل، 350 موتل، 88 روستای گردشگری، 1853 رستوران و کافی شاپ، 170 مکان طبیعی و تاریخی در کردستان عراق وجود دارد. همچنین مکان هایی مانند ییلاقات، غارها، آب درمانی، زیارتگاه و... از دیگر جاذبه های گردشگری کردستان عراق است.


بنا به اظهار سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق، این صنعت نقدینگی زیادی در بازار به گردش در می آورد و به ده ها شغل مانند فروشگاه های کوچک و بزرگ، حمل و نقل، صنایع دستی، فروش محصولات کشاورزی رونق می بخشد. همچنین 15 هزار شغل به صورت غیر مستقیم با حضور گردشگران مهیا می شود. در مجموع و با رونق گردشگری، 30 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. 


بر اساس تخمین این سازمان چنان چه هر فرصت شغلی 400 هزار دینار در ماه درآمد داشته باشد، بنابراین در مدت 12 سال میزان درآمد به 12 میلیارد دینار می رسد و اگر این رقم 500 هزار دینار باشد به 15 هزار میلیارد می رسد.


تعداد گردشگران در سال 2018 بیش از 3 میلیون نفر بوده است. نادر روستی سخنگوی سازمان گردشگری اقلیم به پایگاه خبری دواروژ گفت: در پایان سال 2019 ورود گردشگران به اقلیم کردستان به 3 میلییون و 500 هزار نفر می رسد، به عبارتی در سال بیش از 3 میلون و نیم گردشگر، وارد کردستان عراق می شوند.


بنا به گفته همین مقام مسئول، بر اساس فرم هایی که بنا به اظهارات گردشگران تکمیل شده است هر گردشگر بیش از 300 دلار در بازارهای اقلیم کردستان عراق هزینه می کند.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه