آمار 10 ماهه صادرات به عراق از مرز مهران

صادرات یک میلیون و ۸۲۹ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق/ کسب رتبه اول در صادرات کالا به لحاظ ارزش دلاری

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ 714 0
صادرات یک میلیون و ۸۲۹ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق/  کسب رتبه اول در صادرات کالا به  لحاظ ارزش دلاری به گفته مدیرکل گمرکات استان ایلام در 10 ماهه منتهی به سال 98، یک میلیون و ۸۲۹ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان و به نقل از مهر، روح الله غلامی در یک نشست خبر آمار صادرات 10 ماهه منتهی به دی از مرز مهران را اعلام کرد.

 

غلامی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری کل صادرات کالا از مرز مهران، یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۰۱ تن بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزن رشد ۳۵ درصدی، از لحاظ تعداد اظهارنامه‌ها با دو هزار و ۲۴۹ فقره افزایش رشد ۱۴ درصدی و با تعداد ۹۴ هزار و ۲۱۴ کامیون ورودی حامل کالای صادراتی رشد ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

 

وی گفت: در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ هزار کامیون بیشتر وارد گمرک مهران شده است.

 

غلامی تصریح کرد: درآمدهای گمرک نسبت به مدت مشابه رشد ۱۰۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 

غلامی یکی از وظاییف مهم گمرک را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و به گفته وی طی این مدت  ۸۳ پرونده قاچاق در گمرک تشکیل شده که  بیانگر رشد 73 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 

این مقام مسئول درباره تردد از این مرز اظهار کرد: در طول این ده ماه حدود ۶ میلیون و ۲۹۵ هزار نفر از مرز مهران رفت و آمد داشته اند. و این میزان 56 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می دهد.

 

وی گفت: گمرک مهران رتبه اول را از لحاظ ارزش دلاری در بین گمرکات ارزیابی کالای صادراتی به مقصد کشور عراق را داشته، در بین گمرکات مرز خروج به عراق از لحاظ دلاری رتبه دوم را داشته است.

 

وی افزود: همچنین در بین بیش از ۱۰۰ گمرک فعال صادراتی رتبه ۱۳ را در سطح کشور دارا است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه