آیا ارزش دلار در برابر دینار عراقی کاهش می‌یابد؟

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ 1859 0
آیا ارزش دلار در برابر دینار عراقی کاهش می‌یابد؟ بانک مرکزی عراق در خصوص بازگشت ارزش هر 100 دلار آمریکایی به 120 هزار دینار عراقی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تجارت بان، بانک مرکزی عراق درباره کاهش ارزش دلار در برابر دینار عراقی هشدار داده و اعلام کرده است که این اقدام موجب می شود تا قیمت ارز از کنترل خارج شده و به شهروندان آسیب وارد شود.


روز سه‌شنبه (23 آذر 1400)، بانک مرکزی عراق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخباری مبنی بر کاهش دوباره ارزش هر 100 دلار آمریکایی به 120 هزار دینار عراقی مطرح شده است، این امر موجب بی اعتمادی به سیستم اقتصادی عراق و همچنین غیررقابتی شدن پروژه های سرمایه گذاری و تولیدی داخلی عراق می شود که در نهایت افزایش بیکاری و توقف پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت.


در این اطلاعیه آمده است که افزایش قیمت دلار در برابر دینار موجب کاهش فشار بر روی هزینه‌های وزارت دارایی به میزان 23 درصد شد که در نهایت با این اقدام بحران مالی پشت سر گذاشته شد.


لازم به ذکر است که بانک مرکزی عراق در سال گذشته برای تامین کسری بودجه و همچنین رهایی از بحران مالی، ارزش دلار در برابر دینار عراقی را افزایش داد.

امتیاز مطلب: 50%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه