اعلام محتوای توافق مالی اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ 641 0
اعلام محتوای توافق مالی اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه توافق نامه بین دولت های مرکزی عراق و این منطقه در مورد بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی را اعلام کرد

به گزارش تجارت بان، گوتیار عادل، سخنگوی اقلیم کردستان عراق امروز در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (اینا) اعلام کرد که دولت اقلیم پیش از استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق در مورد بودجه با دولت مرکزی به توافق رسیده است.

 

وی یادآور شد که بر اساس این توافق، اقلیم کردستان تقریباً درآمد فروش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را به دولت واگذار خواهد کرد و دولت عراق نیز در ازای اجرای این کار، تعهدهای خود را در قبال اقلیم انجام می دهد.


سخنگوی اقلیم کردستان عراق با اعلام اینکه این توافق نامه در قانون بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی گنجانده شده است بر آمادگی اقلیم برای پایبندی به شرایط توافق نامه و تحویل ۲۵۰ هزار بشکه نفت در روز از درآمد خود به بغداد تاکید کرد، مشروط بر اینکه دولت عراق آنچه را که در پیش نویس قانون بودجه اعلام شده است ، رعایت کند.


عادل توضیح داد که در بودجه درصد مشخصی برای منطقه وجود ندارد بلکه مجموعه ای از تعهدهای توافق شده در پیش نویس قانون گنجانده شده است.


از سوی دیگر «کاروان عبدالرحمان» عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق هم تایید کرد که اقلیم کاملاً متعهد به توافق نامه ای است که با دولت بغداد در مورد پیش نویس قانون بودجه امضا شده است.

 

وی گفت که اقلیم روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت در اختیار شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) قرار می دهد.


عبدالرحمان افزوده که اقلیم کردستان عراق در انتظار شکل گیری دولت جدید عراق و تصمیم هایی «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر است و پس از آن درآمد تولید و فروش ۲۵۰ هزار بشکه نفت از این منطقه به حساب دولت عراق واریز خواهد شد.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه