الهه های آشوری سوار بر موجودات افسانه ای کشف شدند/ اکتشاف تازه ایتالیایی ها در کردستان عراق

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ 1376 0
الهه های آشوری سوار بر موجودات افسانه ای کشف شدند/ اکتشاف تازه ایتالیایی ها در کردستان عراق باستان شناسان ایتالیایی در منطقه کردستان عراق به اکتشافات تازه ای دست یافتند.

به گزارش تجارت بان به نقل از «شارپرس»،  چند نقش برجسته تاریخی دوره آشوریان در مناطقی که پیشتر تحت سلطه داعش بود، پس از شکست این گروه در کردستان عراق کشف شد. این مهمترین کشف 150 سال اخیر در این منطقه است.

 

کاوش های صورت گرفته تصویر الهه های آشوری را نمایان می کند که بر موجودات افسانه ای زنده سوار شده اند. در پیشاپیش آنها نیز پادشاه در حال حرکت است.

 

تعداد آثار کشف شده حدود 10 نقش برجسته است که محل کشف آنها در کردستان عراق است.  باستان شناسان کاوش های خود را در این منطقه از سال 2010 آغاز کرده اند. قبل از آن انگلیسی ها در سال 1973 کاوش در این منطقه را آغاز کردند اما این پروژه که نزدیک موصل قرار دارد با تصرف منطقه توسط داعش در سال 2014 تعطیل شد و در نهایت با مراجعه مجدد باستان شناسان در اواخر سال گذشته میلادی به این منطقه، این کشف مهم صورت گرفت.

 

دانیل موراندی بوناکسی از دانشگاه ادن ایتالیا و سرپرست تیم تحقیق گفت: هیچ اثری مشابه به این آثار از سال 1845 کشف نشده است.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه