تبدیل کردستان عراق به مرکز جهانی کارناوال نوروز

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ 3793 0
تبدیل کردستان عراق به مرکز جهانی کارناوال نوروز مسئولان اقلیم کردستان عراق تصمیم دارند با برگزاری کارناوال های مختلف و گسترده با هدف جلب گردشگران به یک مرکز جهانی برای برپایی مراسم عید نوروز تبدیل شوند.

 به گزارش تجارت بان، سازمان گردشگری اقلیم کردستان در حال تدارک برای  برگزاری کارناوال عید نوروز است. به گفته سخنگوی این سازمان، کردستان عراق تصمیم دارد ظرف 5 سال آینده تعداد گردشگران را به یک میلیون نفر برساند.

 

نادر روستی سخنگوی سازمان گردشگری کردستان عراق اظهار کرد: این سازمان برنامه 5 ساله خود را اعلام کرده و در حال حاضر اجرای آن آغاز شده است. یکی از اهداف آن نیز افزایش گردشگران به یک میلیون نفر طی 5 سال آینده است.


این مقام مسئول گفت: در تلاش هستیم تا بودجه این برنامه را یا از طریق بخش خصوصی و یا از راه دولت تامین کنیم. می خواهیم اقلیم کردستان عراق با همه دنیا تفاوت داشته باشد و فعالیت های مختلف را به منظور جلب گردشگران برای حضور در این کارناوال انجام دهیم. 


روستی از تکشیل یک کمیته ویژه برای معرفی این برنامه به افکار عمومی خبر داد.


به گفته وی برخلاف سال های گذشته، نوروز امسال تنها به یک روز محدود نخواهد بود و تلاش می شود بیش از یک هفته باشد تا بزرگترین کارناول برگزر شود. 


این مراسم تنها به یک نقطه از کردستان محدود نخواهد بود و همه بخش های اقلیم کردستان را در بر می گیرد. تصمیم داریم اقلیم کردستان را به یک مرکز جهانی برای کارناوال نوروز تبدیل کنیم.
 

امتیاز مطلب: 80%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه