وضعیت چک کردن استاندارد کالاها در مرزهای عراق

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ 595 0
وضعیت چک کردن استاندارد کالاها در مرزهای عراق یک شرکت چینی این مسئولیت را پذیرفته و در ایران هم نماینده خود را مشخص کرده است. پیش از ارسال بار به مرز، از باز و بسته بودن آن اطمینان پیدا کنید.

به گزارش تجارت بان، سید حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق ایران و عراق درباره بررسی وضعیت استاندارد کالاهای ایران در مرزهای عراق توضیح داد: کشور عراق برای چک کردن استاندارد کالاهایی که به این کشور وارد می شوند اقدام به برگزاری مزایده کرد که  چهار شرکت انگلیسی، فرانسوی، اماراتی و چینی در آن برنده شدند. در نهایت سه شرکت فرانسوی، انگلیسی و اماراتی آماده نشدند که در مرزهای ایران فعالیت کنند. 

 

وی در همین ارتباط ادامه داد: اکنون حدود دو ماهی است که یک شرکت چینی این مسئولیت را پذیرفته است است و همچنین در ایران ضمن تعیین نماینده خود، قراردادهای لازم را منعقد کردند. در ادامه این فرایند اداره استاندارد ایران در تلاش است تا با بررسی موضوع، مجوزهای مورد نیاز را به شرکت بازرسی بین المللی ایرانی به نمایندگی از شرکت چینی بدهد. در صورت انجام این کار، شرکت ایرانی به نمایندگی از شرکت چینی در مرزهای عراق استقرار خواهد یافت.  


حسینی با بیان این که نبود استاندارد در گمرکات عراق، بازرگانی با آنها را تا حدودی دشوار ساخته است، توضیح داد: در حال حاضر به دلیل وجود نداشتن استاندارد، نمونه کالاها به بغداد، بصره و ... ارسال شده و آنها نتیجه را اعلام می کنند. همین موضوع هم مستلزم زمان است.


دبیر سابق اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به موضوع کرونا و تاثیر آن بر مبادلات تجاری گفت: نمی توان آینده این مسئله را پیش بینی کرد و امکان دارد به دلیل شیوع کرونا هر لحظه تصمیم های تازه ای اتخاذ شود. 


وی پیشنهاد داد تا صادرکنندگان پیش ارسال بار خود به مرز عراق، از باز یا بسته بودن مرز و همچنین حق العمل کارهای مرز آن را چک کنند./ تابناک

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه