افزایش 100 درصدی تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان در 2 مرز/ فعالیت در چند دروازه تعطیل است

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ 657 0
افزایش 100 درصدی تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان در 2 مرز/ فعالیت در  چند دروازه تعطیل است در حال حاضر تنها از 3 مرز فعالیت های تجاری میان ایران و کردستان عراق انجام می شود. تبادلات بازرگانی در 2 مرز افزایش 100 درصدی داشته است.

به گزارش تجارت بان، سامال عبدالرحمان، مدیر کل گمرک اقلیم کردستان اظهار کرد: در این موقعیت ویژه، برای تبادلات تجاری با ایران به صورت رسمی دو مرز پرویز خان و حاج عمران تعیین شده است.

مدیر کل گمرک کردستان عراق در همین رابطه گفت: این دو دروازه به لحاظ بهداشتی به خوبی نظارت و کنترل می شوند. همچنین در دو مرز باشماق و پرویز خان مبادلات بازرگانی افزایش 100 درصدی داشته است. در حاج عمران نیز  فعالیت های تجاری تا حدودی افزایش داشته است، اما در این نقطه به دلیل سرما، افزایش مانند  2 مورد قبلی نیست.  

به گفته این مقام مسئول تبادلات تجاری در دروازه های پشته، کیلی، مرز سیرانبند و حلبچه به دلیل شیوع کرونا متوقف شده و هیچ فعالیتی در این نقاط وجود ندارد.

وی تاکید کرد: موارد بهداشتی در نقاط مرزی به خوبی رعایت می شود چون این موضوع با سلامت شهروندان در ارتباط است.

پس از شیوع کرونا در ایران، تبادلات بازرگانی ایران و کردستان عراق به مدت 24 ساعت متوقف شد. در نهایت بر اساس مصوبه هیئت وزیران اقلیم کردستان در روز 6 اسفند ماه، تبادلات تجاری با نظارت و رعایت موارد بهداشتی از سر گرفته شد. بر اساس تغییرات صورت گرفته تیم های پزشکی در مرزهای بین المللی باشماق، پرویز خان و حاج عمران استقرار یافته و اکنون فعالیت بازرگانی در این مرزها انجام می شود./ روداو

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه