آخرین مصوبات هیئت وزیران اقلیم کردستان

تعطیلی تمام نهادهای رسمی کردستان عراق / به ایرانی ها اجازه ورود داده نمی شود

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ 562 0
تعطیلی تمام نهادهای رسمی کردستان عراق / به ایرانی ها اجازه ورود داده نمی شود هیئت وزیران اقلیم کردستان در آخرین نشست خود که امروز 19 اسفند برگزار شد، برای مقابله با کرونا و همچنین، آخرین مهلت برای بازگشت شهروندان اقلیم کردستان، در نظر داشتن تجارت با ایران و... تصمیم های لازم را گرفت.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، دولت اقلیم کردستان در نشست امروز خود تصمیم به تعطیلی تمام ادارات و نهادهای کردستان عراق از روز چهارشنبه 11 مارس تا 26 همین ماه (21 اسفند 1398 تا 7 فروردین 1399) گرفت. اما این تعطیلی شامل نیروهای پیشمرگه، امنیت، امنیت داخلی و نهادهای بهداشت و درمان نمی شود.


برخی از مصوبات مهم این نشست که به ریاست قباد طالبانی جانشین نخست وزیر اقلیم کردستان برگزار شد، به شرح زیر است:


- همه وزارتخانه ها، ادرات و نهادهای اقلیم کردستان به غیر از نیروهای پیشمرگه، امنیت، امنیت داخلی و مراکز بهداشت، از روز پنجشنبه مورخ 12 مارس 2020 تا روز پنجشنبه 26 مارس همین سال تعطیل رسمی می شوند و (روزهای 27 و 28 مارس 2020، تعطیلات پایان هفته هستند) روز یکشنبه 29 مارس 2020 ( 10 فروردین 1399) کارها به صورت رسمی آغاز می شود. (قبلا روز سه شنبه 10 مارس تعطیل رسمی اعلام شده بود.)
- همه مراکز آموزشی تابع وزارت آموزش (دولتی و غیر دولتی) روز شنبه 28 مارس باز می شوند. فرایند آموزش دانشکده و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تابع وزارت آموزش عالی از روز اول آوریل 2020 آغاز می شود.
- مراکز وزارت بهداشت خدمات خود را ادامه داده و فوریت های پزشکی به شهروندان ارائه می شود.
- وزارتخانه های خدمات عمومی هم به ارائه خدمات خود بر اساس بخشنامه های صادره ادامه خواهند داد.
- آخرین مهلت برای بازگشت شهروندان اقلیم کردستان از جمهوری اسلامی ایران به داخل کردستان عراق روز 15 مارس (25 اسفند 1398) خواهد بود و از روز 16 مارس 2020 تا اول آوریل به آنها اجازه ورود به کردستان عراق داده نمی شود. البته ادامه فعالیت های بازرگانی بر اساس بخشنامه ها مورد نظر قرار می گیرد.
- تفویض اختیار به استان ها و سرپرست بخش ها و کمیته ها برای تنظیم و نظارت بر بازار داخلی.

- تخصیص مرحله دوم بودجه برای تامین ملزومات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا. /روداو

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه