اجازه حمل کالا به رانندگان ایرانی در مرز حاج عمران داده نمی شود

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ 709 0
اجازه حمل کالا به رانندگان ایرانی در مرز حاج عمران داده نمی شود در مرز پرویز خان برای رانندگان تانکرهای سوخت محدودیت ایجاد شده است به نوعی که روزانه و تحت نظارت پلیس تنها به 25 تانکر سوخت اجازه حمل به اقلیم کردستان داده می شود. تغییرانی در حمل بارهای ترانزیتی نیز ایجاد شده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، به هیچ راننده ایرانی در مرز حاج عمران اجازه حمل کالا به کردستان عراق داده نمی شود.
حسین احمد، مدیر گمرک گرمیان در این باره می گوید: در ابتدا برای خودروهای ورودی، آزمایش اولیه انجام می شود تا ناقل ویروس کرونا نباشند، پس از آن با همراهی یک مامور ویژه به آنها اجازه داده می شود. به ترانزیت ها هم اجازه ورود نداده و با وسیله نقلیه خود ما، کالاها را تبادل می کنیم.
در مرز باشماق، رانندگان ترانزیت و حمل سوخت، که اهل ایران هستند تحت نظارت پلییس و پس از انجام آزمایش های مقابله با ویروس کرونا، اجازه حمل کالا به داخل کردستان عراق داده می شود.
شاخوان بکر، مدیر گمرک مرز باشماق نیز گفت: ما امکان جایگزینی برای کامیون های سوخت را نداریم از همین روی ناگزیریم به آنها اجازه ورود دهیم، اما تحت کنترل موارد بهداشتی و تحت نظارت پلیس رانندگان وارد شده و سپس باز می گردند.
در هر سه دروازه مرزی اقلیم کردستان عراق و ایران، روش های مختلفی اجرا می شود. انتقال سوخت و سایر کالاها از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر هزینه بردار است، اما نباید این هزینه موجب افزایش قیمت سوخت و سایر کالاها شود./ روداو

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه