توقف تردد میان استان های اقلیم کردستان / تفویض اختیار به مدیران گمرک

پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ 569 0
توقف تردد میان استان های اقلیم کردستان /  تفویض اختیار به مدیران گمرک کمیته مقابله با ویروس کرونا در اقلیم کردستان با صدور فرمانی 11 بندی، علاوه بر توقف تردد میان استان های اقلیم کردستان، برخی اختیارات را به مدیران کل سه گمرک باشماق، پرویز خان و حاج عمران تفویض کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، کمیته مقابله با کرونا در اقلیم کردستان در نشست روز گذشته (چهارشنبه 21 اسفند 1398) ، بیانیه ای صادر کرد که بر اساس آن تردد شهروندان استان های اقلیم کردستان به غیر از تیم های پزشکی، دیپلماتیک، نهادها و آژانس های سازمان ملل متحد و نیروهای امنیتی، از 14 تا 28 مارس 2020  ممنوع خواهد بود.

متن بیانیه:
1. توقف رفت و آمد شهروندان میان استان های اقلیم کردستان به غیر از تیم های پزشکی، دیپلماتیک، سازمان ها و آژانس های UN، نیروهای امنیتی و بازرگانان. برای انجام سایر سفرهای ضروری، باید مجوز اتاق عملیات را که در استان ها به سرپرستی استاندارها تشکیل شده است، دریافت شود. این توقف تردد از 14 تا 28 مارس سال 2020 (24 اسفند 1398 تا 7 فروردین 1399)، ادامه دارد.
2. اختیارات محدودیت برای تنظیم فعالیت های بازرگانی و واردات در هر سه گمرک باشماق، پرویز خان و حاج عمران، به مدیران کل گمرک تفویض می شود، به گونه ای که هیچ برخوردی میان رانندگان و شهروندان شکل نگیرد.
3. توقف تردد میان اقلیم کردستان و استان های دیگر عراق، به غیر از موارد بسیار ضروری که آن هم با مجوز اتاق عملیات که در استان ها به سرپرستی استاندارها تشکیل شده است، انجام می شود. این توقف از 14 تا 28 مارس 2020 ادامه دارد.
4. شهروندان اقلیم کردستان که تا کنون از جمهوری اسلامی ایران باز نگشته اند آخرین فرصت برای بازگشت 16 مارس 2020 (26 اسفند 98) خواهد بود و از 17 مارس تا 1 آوریل 2020 (7 فروردین 1399) به آنها اجازه ورود داده نمی شود.
5. ضرورت دارد تا شهروندان به راهنمایی های مقابله با ویروس کرونا که از سوی دولت اقلیم کردستان اطلاع رسانی شده، پایبند باشند به ویژه این که سفرهای نوروزی خود را کم کرده و بیش از یک خانواده در یک مکان اجتماع نکنند.
6. ضرورت دارد تا سازمان گردشگری همه مکان های تفریحی و کوهستانی را که موجب تجمع افراد می شود، تعطیل کند.
7. توقف تمام مسابقات و فعالیت های ورزشی تا اول آوریل 2020 به غیر از برخی از بازی های لیگ عراق، که در اقلیم کردستان برگزار می شود. ضرورت دارد تا این بازی ها بدون تماشاگر برگزار شود.
8. به استاندارها برای تنظیم بازارها به ویژه بازارهای بزرگ که موجب شکل گیری ازدحام می شود، اختیارات کامل داده می شود.
9. از مناطق کردستانی مورد مناقشه نیز درخواست می شود که به راهنمایی ها و راهکارهای دولت اقلیم کردستان با هدف مقابله با ویروس کرونا پایبند باشند.
10. توقف پروازهای میان فرودگاه های اربیل و سلیمانیه با فرودگاه های بغداد و بصره از 14 مارس تا 28 مارس 2020، به غیر از هیئت های دیپلماتیک و تیم های رسمی و سفرهای سازمان UN و متحدان.
11. توقف پرواز «اجنحه الشام» به فرودگاه های اقلیم کردستان. صرفا به 2 پرواز برای بازگرداندن شهروندان سوریه به این کشور اجازه داده می شود.
12. این بیانیه از روز صدور قابل اجرا است.

رهبر احمد
وزیر داخلی اقلیم کردستان

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه