مرز باشماق تعطیل شد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ 698 0
مرز باشماق تعطیل شد وزیر اقتصاد اقلیم کردستان پس از بازدید امروز خود از مرز باشماق، تصمیم به بستن موقت این مرز گرفت.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، دلیل بسته شدن موقت مرز باشماق، رضایت نداشتن آوات شیخ جناب از نحوه اجرای راهکارهای مقابله با ویروس کرونا عنوان شده است.
به گفته وزیر اقتصاد اقلیم کردستان، این تصمیم موقتی و برای کنترل شدیدتر ویروس کرونا اتخاذ شده است.
وزیر اقتصادر در یک گفت و گوی مطبوعاتی اظهار کرد: بازدید از مرز باشماق برای نظارت بر چگونگی اجرای راهکارهای بهداشتی انجام شده است. آن چه که مورد نظر است این که باید کمترین برخورد و تعامل میان افرادی که به مرز مراجعه می کنند وچود داشته باشد مانند رانندگان و کارگران.

در خصوص زیان های وارده به اقتصاد اقلیم کردستان با اجرای راهکارهای اخیر در مرزها، آوات شیخ جناب گفت: بدون تردید ضررهای زیادی داشته است چون بخش زیادی از درآمدهای کردستان عراق از راه مرزها تامین می شود.
به گفته این مقام مسئول در حال حاضر تنها سه مرز برای تبادلات بازرگانی با ایران فعالیت دارد که راهکارهای دقیق بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در آنها اتخاذ شده و اجرا می شود. تانکرهایی هم که وارد اقلیم کردستان می شوند با مردم عادی برخوردی نداشته و همراه با یک مامور به سلیمانیه اعزام و سپس باز می گردند. 
وی گفت: مقداری اختلاط میان کارگران و رانندگان در مرز وجود داشت که برای حل این موضوع، بازدید امروز انجام شده است.

 

همچنین سامال عبالرحمان مدیر کل گمرک اقلیم کردستان دلیل تعطیلی مرز را عدم پایبندی به راهنمایی های بهداشتی عنوان کرد. به گفته وی تا هنگامی که اطمنیان از اجرای راهکارها حاصل نشود، این مرز بسته خواهد ماند.
به گفته این مقام مسئول با تعطیلی این مرز هیچ مشکلی برای معیشت مردم ایجاد نخواهد شد و قیمت کالاها نیز افزایش نمی یابد.

کانال تلگرام تجارت بان

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه