هاکان کارچای کنسول ترکیه در اربیل:

مرز اقلیم کردستان و ترکیه برای فعالیت بازرگانی باز می ماند

یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ 483 0
مرز اقلیم کردستان و ترکیه برای فعالیت بازرگانی باز می ماند راهکارهایی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در پیش گرفته شده است تا رانندگان کمترین برخورد با همدیگر را داشته باشند. شهروندان ترکیه نمی توانند وارد کردستان عراق شوند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، هاکان کارچای کنسول ترکیه در اربیل می گوید: فعالیت بازرگانی میان ترکیه و اقلیم کردستان عراق ادامه دارد. راهکارهایی هم برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در پیش گرفته شده است تا رانندگان کمترین برخورد با همدیگر را داشته باشند، با این وجود تردد بازرگانی و واردات غذا و موارد دیگر ادامه داشته و هیچ مشکلی مطرح نیست.

به گفته او موضوع تجارت میان ترکیه و کردستان عراق، اهمیت فراوانی دارد. هر چیز مورد نیاز از مواد غذایی تا دارو از راه ترکیه تامین می شود. قسمتی از آن به صورت مستقیم توسط ترکیه تامین شده و بخش دیگری نیز از راه ترانزیت وارد اقلیم کردستان می شود.

وی در خصوص بازگشت شهروندان ترکیه از اقلیم کردستان گفت: شهروندان ترکیه می توانند از کردستان عراق به کشور خود بازگردند، اما برعکس آن و در چارچوب مقابله با انتشار ویروس کرونا نمی توانند وارد اقلیم کردستان شوند.

وی در همین ارتباط گفت: افرادی هم که ساکن اقلیم کردستان هستند و دارای کارت سکونت هستند، می توانند به اقلیم کردستان باز گردند. آنها در اینجا قرنطینه شده و پس از مدت زمان تعیین شده می توانند به خانه های خود برگردند./ انتهای پیام

منبع: رادیو نوا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه