دروازه های مرزی اقلیم کردستان با ایران و ترکیه باز هستند

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ 524 0
دروازه های مرزی اقلیم کردستان با ایران و ترکیه باز هستند وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان با تکذیب خبر بستن گذرگاه های مرزی با کشورهای ایران و ترکیه، از تداوم واردات مواد غذایی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه تجارت بان، کمال مسلم وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان، خبر بستن دروازه های مرزی را تکذیب کرد. او گفت: گذرگاه های مرزی باز بوده و به صورت روزانه مایحتاج مردم از کشورهای ترکیه و ایران وارد اقلیم شده و این روال تغییری نکرده است.

این مقام ارشد دولت کردستان عراق به شهروندان درباره تداوم تبادلات تجاری با ایران و ترکیه اطمینان داد. وی اظهار کرد: تا کنون نه از سوی ما و نه از طرف دو کشور ایران و ترکیه هیچ چیزی درباره بستن مرزها مطرح نشده است و این مسئله اصلا موضوعیت نداشته و در سطح پیشنهاد هم قابل طرح نیست.

وزیر بازرگانی با بیان این که چند بار اعلام شده است که در انبارها مواد غذایی به اندازه کافی وجود دارد، گفت: واردات مواد غذایی همچنان ادامه دارد، همین امروز (3 فروردین 1399) از بندرعباس در کشور ایران 3 هزار تن آرد و برنج در حال انتقال به اقلیم کردستان است. علاوه بر آن در گذرگاه های مرزی کامیون های حامل بار در صف انتظار برای ورود به داخل اقلیم کردستان هستند.

کمال مسلم از شهروندان کردستان عراق درخواست و اعلام کرد که ضرورتی برای نگرانی از تمام شدن موجودی انبارها وجود ندارد. واردات مواد غذایی ادامه داشته و هیچ تغییر ایجاد نشده است./ پایان خبر

منبع: روداو

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه