از راه مرز باشماق

صادرات ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به اقلیم کردستان عراق

سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ 792 0
صادرات ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به اقلیم کردستان عراق به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان، صادرات مرغ منجمد تولید شده در این استان به خارج از کشور در فروردین ماه سال جاری به ۲۰۰ تُن رسید.

به گزارش تجارت بان به نقل از مهر، فرزاد معاونی اظهار داشت: هم اکنون دو کشتارگاه کردستان در دهگلان و بانه برای تولید و صادرات مرغ به خارج از کشور اقدام کرده‌اند که ۲۰۰ تُن آن با اخذ مجوزهای قانونی به خارج صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ تن دیگر از محصولات از این کشتارگاه‌ها نیز در حال دریافت مجوزهای قانونی برای صادرات است، افزود: این اداره کل به عنوان بخشی از سازمان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای تسهیل مسیر صادرات این محصول بکار گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان ادامه داد: محموله‌های مرغ منجمد صادراتی این استان پس از سیر مراحل قانونی و بهداشتی از طریق مرز باشماق مریوان به کشور عراق حمل می‌شود.

معاونی با بیان اینکه هم اکنون به علت کاهش تقاضای مصرف شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور هستیم، یادآور شد: صادرات این محصول به کشورهای همجوار از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان می‌تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش تولید داخلی و پیشگیری از ضرر تولید کنندگان داشته باشد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۶۶ مرغداری دارای مجوز در این استان فعالیت می‌کنند که ۷۴۲ واحد از این تعداد مرغداری گوشتی، هشت واحد تولید مرغ تخم‌گذار و ۱۶ واحد نیز تولید مرغ مادر گوشتی هستند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه