تعرفه های صادرات به کردستان عراق

دولت اقلیم کردستان برای انواع میوه، سبزیجات، مرغ و ماهی، تعرفه های جدید وضع کرد + فهرست و زمان اجرا

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ 1259 0
دولت اقلیم کردستان برای انواع میوه، سبزیجات، مرغ و ماهی، تعرفه های جدید وضع کرد + فهرست و زمان اجرا دولت اقلیم کردستان عراق با هدف حمایت از محصولات داخلی، تعرفه های جدیدی برای مدت زمان مشخص وضع کرد. در این فهرست همچنین واردات برخی محصولات ممنوع شده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، با فرا رسیدن فصل عرضه برخی از میوه ها، کشاورزان اقلیم کردستان از ارزانی قیمت ها گلایه دارند. وزیر کشاورزی و منابع آب کردستان عراق در این باره می گوید: برای حمایت از محصولات داخلی، روی واردات سبزی، میوه و محصولات دامی عوارض تعیین شده است.

بیگرد طالبانی در این باره توضیح داد: بخشنامه مربوطه از سوی وزارت دارایی و اقتصاد به مدیرکل گمرک اقلیم کردستان ابلاغ و فهرست محصولاتی که واردات آنها ممنوع و یا مشمول تعرفه هستند نیز ارسال شده است.

وزیر کشاورزی درباره محصول کدو گفت: برای هر کیلو کدو 400 دینار تعرفه وضع شده است و این نیز با هدف حمایت از محصولات داخلی صورت گرفته است.

همچنین برای هر یک از محصولات خیار، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بامیه، لوبیا، نخود، فلفل، خیار چنبر، بادمجان، هنداونه و خربزه تعرفه هایی از 250 تا 600 دینار برای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

همچنین برای هر کیلو مرغ، تخم مرغ، ماهی زنده و ماست از 250 تا 500 دینار تعرفه وضع شده است.

وزیر کشاورزی اقلیم کردستان همچنین از نظارت ویژه بر محصولات داخلی، توسط تیم های اعزامی خبر داد.

در حال حاضر فصل رسیدن و عرضه محصولات جنوب و مرکز عراق فرا رسیده است که به گفته طالبانی هر چند دروازه بخش های مرکزی عراق بر روی محصولات باز است، اما چون آنها محصولات خود را در بازار عرضه و مصرف می کنند، نیازی به ارسال محصول از اقلیم کردستان ندارند.

کانال تلگرام تجارت بان

فهرست محصولاتی که مشمول تعرفه و یا واردات آنها به اقلیم کردستان ممنوع شده است

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه