بازدید هیئت دولت مرکزی عراق از مرز باشماق اقلیم کردستان

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ 783 0
بازدید هیئت دولت مرکزی عراق از مرز باشماق اقلیم کردستان یک هیئت اعزامی از دولت مرکزی عراق از گمرک باشماق در اقلیم کردستان بازدید کرد. گفته می شود این موضوع ارتباطی با کنترل گذرگاه های اقلیم کردستان توسط دولت مرکزی ندارد.

به گزارش تجارت بان،  هیئتی از دولت مرکزی عراق، از نحوه عملکرد و اداره امور گذرگاه مرزی باشماق میان ایران و اقلیم کردستان بازدید به عمل آورد.


 مریوان کمال مدیریت گذرگاه مرزی باشماق میان ایران و اقلیم کردستان اعلام کرد که یک تیم و دو افسر مرزبانی از وزارت کشور عراق به سرپرستی سرهنگ فرهاد رئیس گمرک سلیمانیه، به منظور بررسی وضعیت و اداره امور گمرک باشماق از این گذرگاه مرزی بازدید کردند.


وی تاکید کردکه بازدید این هیئت هیچ ارتباطی به مسئله کنترل گذرگاه های مرزی توسط دولت مرکزی عراق ندارد و هیئت مذکور پس از بازدید از گمرک مرز و نحوه اداره امور گمرکی باشماق را ترک کردند.


این در حالی است که در هفته های گذشته دولت عراق اقداماتی را برای کنترل تمامی گذرگاه های مرزی کشور آغاز کرده و اداره و کنترل گذرگاه های مرزی اقلیم نیز یکی از موضوعات اساسی و مورد اختلاف در گفتگوهای اربیل و بغداد است.

منبع: کردپرس به نقل از ناس نیوز

انتهای خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه