احداث 11 شهرک صنعتی در اقلیم کردستان

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ 1083 1
احداث 11 شهرک صنعتی در اقلیم کردستان به گفته رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان، 11 منطقه صنعتی توسط بخش خصوصی احداث می شود که فرصت کاری برای بیش از 100 هزار نفر را فراهم می آورد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، محمد شکری رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان در این باره توضیح داد: به زودی 11 شهرک صنعتی در مناطق مختلف کردستان عراق مانند؛ اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه، کلار و راپرین، توسط بخش خصوصی ساخته می شوند.


وی در همین ارتباط گفت: در دهوک ساخت این پروژه آغاز شده که شامل یک شهرک صنعتی محصولات غذایی است که 170 کارگاه و 229 سردخانه را شامل مب می شود. این پروژه 12 هزار فرصت کاری را به وجود می آورد.


شکری با بیان این که در هفته آینده کلنگ شهرک صنعتی حلبچه نیز زمین زده می شود، گفت: همچنین در سلیمانیه زمین برای ساخت این پروژه اختصاص یافته و به زودی کار ساخت آن آغاز می شود. در اربیل، کلار و راپرین نیز در آینده ای نزدیک، اجرای پروژه ها آغاز می شود که انتظار می روسد فرصت کاری برای بیش از 100 هزار نفر را مهیا کند.


به گفته این مقام مسئول در ماه گذشته مجوز ساخت 16 کارگاه صادر شده که شامل حوزه های برق، گاوداری، مزارع پرورش طیور، میله گرد و سیمان هستند. این موارد نیز زمینه اشتغال ده ها نفر را به وجود می آورد. در حال حاضر هم کارگاه های میله گرد و سیمان کلار هم اکنون، فعالیت خود را آغاز کرده اند./روداو
انتهای خبر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
اکبر زینالفام جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام بنده اجرا پروژه تولید ایزوگام راهنمای می خواستم ارسال پاسخ