عبور بیش از ۶۵ کامیون از مرز خسروی/ تردد مسافر همچنان محدودیت دارد

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ 458 0
عبور بیش از ۶۵ کامیون از مرز خسروی/ تردد مسافر همچنان محدودیت دارد با فعالیت هفتگی مرز خسروی، دیروز بیش از ۶۵ دستگاه کامیون از مرز خسروی تردد کرد.

به گزارش تجارت بان، مرادعلی تاتار ، بعد از شیوع کرونا تمام مرزهای ایران به ویژه مرزهای تجاری تعطیل شد و تنها مرز پرویزخان به فعالیت خود ادامه داد.

 

وی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی از چندی پیش عنوان کرد: محدودیت‌هایی از سوی طرف عراقی برای این بازگشایی اعمال شد به طوری که فعالیت مرز تنها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه مجاز بود.

 

تاتار گفت: با رایزنی‌های بسیار، دولت عراق موافقت کرد که در طول هفته صادرات از مرز خسروی انجام شود و از ابتدای این هفته روزانه بین 40 تا 50 کامیون و امروز بیش از 65 دستگاه کامیون تردد کرده است.

 

وی افزود: این کامیون‌ها محموله‌های صادراتی از جمله مصالح ساختمانی، شیشه، سیمان، کاشی، سرامیک و انواع سنگ‌ها را جابه‌جا می‌کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: برنامه‌ریزی شده جابه‌جایی و تردد کامیون‌ها در مرز خسروی به بیش از 500 کامیون در روز برسد که امید داریم با هماهنگی طرف عراقی به این هدف دست یابیم.

 

وی با اشاره به تردد مسافران از مرز خسروی افزود: مرزها همچنان برای تردد مسافر تعطیل است اما توافق شده تنها افراد دو تابعیتی از مرز خسروی تردد کنند.

پیش از این مرز خسروی دو روز در هفته یعنی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال بود.

منبع: تسنیم

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه